مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی از اواسط روز جمعه تا ساعاتی از روز شنبه به فعالیت خود ادامه می دهد و از اواخر روز شنبه از استان خارج می شود.
وی افزود: پهنه بارشی این سامانه کل مناطق استان را در بر می گیرد و البته مقدار بارش ها در مناطق مرتفع، کوهستانی، شرق وشمال استان بیشتر از دیگر مناطق است.
میهن پرست یادآور شد: با ورود این سامانه بارشی به استان مناطق کوهستانی و مرتفع شاهد بارش باران و برف و در نقاط گرمسیری نیز بارندگی ها به شکل باران خواهد بود.
وی با بیان اینکه این سیستم بارشی از میزان نزولات جوی مطلوب و موثری برخودار است، گفت: همه نقاط استان از بارش های این سیستم متنفع می شوند.
وی در خصوص کاهش دما اظهار کرد: این سیستم بارشی موجب افت محسوس دما تا صبح روز یکشنبه هفته آینده می شود و یخبندان و لغزندگی معابر را در دارد.
میهن پرست مه گرفتگی در گردنه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد و وزش شدید باد را از دیگر تغییرات جوی استان در روزهای آینده ذکر کرد.
وی همچین افزود: با توجه به وزش شدید باد احتمال بروز گرد و غبار از سمت بیابان های کشور عراق و نفوذ ریزگردها به نوار مرزی استان دور از ذهن نیست.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در حالی فصل پاییز را پشت سرنهاده که بیشتر ایام پاییز به علت کاهش باران دچار خشکسالی بود که البته در مقایسه مدت مشابه با سال گذشته پاییز امسال از وضعیت بارشی بهتری برخوردار بود.
هرچند پاییز امسال چندین دوره بارش باران رخ داد اما میزان بارش های پاییزی نسبت به میانگین بلندمدت 50 درصد کاهش یافته است.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش در استان ایلام از شهرستان ایوان با 95 میلیمتر ثبت شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 45 درصد کاهش یافته است.
در این بازه زمانی کمترین بارش ها نیز در شهرستان مهران با 21 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های پارسال 100 درصد افزایش و در نسبت به بلندمدت 70 درصد کاهش داشته است.
در پاییز امسال میانگین بارندگی در نقاط مختلف استان ایلام 87 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 321 درصد افزایش و در قیاس با بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.