دکتر سعید صیدیوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اجرای این طرح از اواخر آذرماه تاکنون 9 واحد قصابی بعد از محرز شدن تخلفشان پلمب شده اند و پرونده 26 مورد دیگر نیز در مراجع قضایی در حال بررسی وضعیت است.
وی افزود: همچنین در این مدت برای 17 واحد مرغ فروشی حکم پلمب به دستور مراجع قضایی اجرایی شد و حکم پرونده 23 واحد متخلف دیگر از سوی محاکم قضایی هنوز اعلام نشده است.
صیدیوسفی یاداور شد: عمده قصابی های متخلف مربوط به منطقه مهدی آباد شهر ایلام بوده که با تمرد از این قانون احشام خود را خارج از کشتارگاه های مجاز و بدون نظارت دامپزشکی ذبح می کنند.
وی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی قصابی ها و مرغ فروشی هایی که خارج از محیط کشتارگاه اقدام به ذبح و عرضه مرغ یا دام کنند بدون اهمال و مماشات با آنها برخورد شده و پرونده تخلف این واحدها به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مساله بهداشت محیط و اینکه این واحدهای غیر مجاز عاملی مهم در آلوده ساختن محیط زیست هستند، نیروهای ناظر دامپزشکی بعد از اجرای این طرح به شدت با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می کند.
صیدیوسفی افزود: همه قصابی ها و مرغ فروشی ها موظف هستند که مرغ و گوشت خود را تنها از طریق کشتارگاه های مجاز استان ذبح، تهیه و در بازارهای مصرف عرضه کنند.
وی از استاندار، مراجع قضایی و دیگر دستگاه های مشارکت کننده در طرح جلوگیری از ذبح احشام و طیور خارج از کشتارگاه های مجاز تقدیر کرد و گفت: این طرح علاوه بر اینکه گوشت سالم را به دست مصرف کننده می رساند، حفظ بهداشت محیط را نیز در پی دارد.
صیدیوسفی با بیان اینکه ناظران دامپزشکی به طور مداوم فعالیت واحدهای غیرمجاز کشتارمرغ و دام را زیر نظر دارند، تاکید کرد: تا هر زمان که این طرح به صورت دائمی و کامل اجرا نشود این نظارت ها و برخوردها با متخلفان ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، از زمان اجرای طرح جلوگیری از ذبح احشام و طیور خارج از کشتارگاه های مجاز تاکنون تعداد یک هزار و 600 گوسفند، 70 بز و 210 راس گاو و گوساله در کشتارگاه صنتعی ایلام ذبح شده اند که این تعداد در مقایسه با قبل از اجرای طرح رشد قابل توجهی را داشته است.
در ایلام یک کشتارگاه صنعتی و 11 کشتارگاه سنتی وجود دارد.
حدود 75 قصابی در شهر ایلام وجود دارد که اکنون تنها 25 مورد آنها به فعالیت خود ادامه می دهد، بیشتر کشتارهای غیر مجاز در مهدی آباد و حاشیه شهر ایلام فعالیت دارند که 80 درصد آنها مجوز ندارند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.