به گزارش ایرنا،سید حسینعلی موسوی روز شنبه در آئین 16 آذر روز دانشجو در دهلران افزود: دانشگاه و دانشجویان سرمایه های بزرگ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند و باید بیش از پیش به نقش خود در حوزه های مختلف و به ویژه حوزه اجتماعی عمل کنند.
وی پویایی و انسجام را لازمه دانشگاه ها دانست و گفت:خروجی دانشگاه ها باید توسعه سیاسی،اقتصادی و امنیت پایدار به دنبال داشته باشد.
وی به عملکرد دولت تدبیر و امید و سرمایه گذاری در پروژه های مهم شهرستان اشاره و افزود: پروژه های خوبی در شهرستان با هدف توسعه، ایجاد کار و اشتغال و جلوگیری از مهاجرت برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.
فرماندار دهلران پتروشیمی را از پروژه های تاثیر گذار این شهرستان عنوان کرد و گفت: برای این پروژه 73هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که منجر به اشتغال یک هزار و 500 نفر در مقاطع مختلف خواهد شد و شهرستان دهلران را در مسیر توسعه اقتصادی قرار می دهد.
فرماندار دهلران مرز چیلات را از دیگر ظرفیت های این شهرستان برشمرد و گفت:به همت دولت تدبیر و امید و با پیگیری مدیریت ارشد استان بحث توسعه زیر ساخت های این مرز در دستور کار است و امیدواریم در اربعین سال آینده چیلات راه اندازی شود.
موسوی با اشاره به عملیات2بانده کردن محور دهلران به اندیمشک و مهران گفت:اعتبار این پروژه 2 هزار میلیارد تومان بصورت فاینانس است که اجرای ان نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد.
وی احداث نیروگاه برق 500 مگاواتی شهرستان را از دیگر اقدام های دولت در شهرستان دانست و گفت:200 مگاوات از این مقدار در شهرستان و 300 مگاوات نیز به کشورعراق صادر می شود و ظرف 2 ماه آینده شروع بکار می شود.
فرماندار دهلران از پیگیری ها برای جاده چمسرخ خبر داد و از همه صاحبنظران اندیشمندان در حوزه های مختلف خواست نظر و پیشنهاد های خود را برای توسعه شهرستان ارایه کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی دهلران نیز گفت: دانشجو باید در همه حوزه های فعال باشد.
مجتبی یاور افزود:دانشجو علاوه بر کسب دانش باید در زمینه های سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و مدنی نیز به وظایف خود عمل کند و فعالیت در یک زمینه نباید دانشجو را از فعالیت در دیگر ابعاد دور کند.
در این آئین با اجرای ویژه برنامه هایی چون قرائت شعر ،اجرای موسیقی و تئاتر روز دانشجو گرامی داشته شد و از دانشجویان برتر نیز تجلیل شد.
چهار واحد دانشگاه فنی مهندسی کشاورزی، پیام نور ، آزاد اسلامی و علمی کاربردی هم اکنون در شهرستان دهلران فعالیت می کنند و در مجموع یک هزار و 400دانشجو در مراکز آموزش عالی این شهرستان در حال تحصیل هستند.
خبرنگار: علی رضازاده** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/7175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.