به گزارش ایرنا، مراد جلیلیان روز سه شنبه در آئین تجلیل از کتابداران و ناشران برتر استان ایلام افزود: تعقل و به کتابت در آوردن اندیشه های بلند توسط اهل فکر و نظر در حوزه های مختلف باعث بارور شدن ظرفیت های بالقوه به بالفعل شده است.
وی اظهار کرد: بزرگترین وظیفه متولیان امور فرهنگی این است که به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشته باشند و یک نهضت عمومی را برای تحقق این خواسته عامه مردم به راه بیاندازیم.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به گسترش برنامه ها و فضای محازی در سطوح مختلف جامعه یادآور شد: اینترنتی شدن فضای کنونی جای کتاب را نخواهد گرفت زیرا کتاب همیشه ماندگار مانده است و دسترسی به کتاب و منابع آن ارزان و به سهولت انجام می پذیرد.
جلیلیان یادآور شد: فضای مجازی و اینترنتی شدن منابع رک تهاجم فرهنگی نوظهور در برابر کتاب و کتابخواتی است، همه باید تلاش کنیم کتاب در جامعه زنده بماند و از حاشیه رفتن یاد یار مهربان ممانعت کنیم.
وی اضافه کرد: استان ایلام ظرفیت های زیادی برای کتاب و کتابخوانی و حراست از کتاب دارد که باید این ظرفیت ها زنده نگه داریم و باید زیرساخت های فرهنگی در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به داشتن 40 باب کتابخانه عمومی ظرفیت توسعه این اماکن فرهنگی وجود دارد.
جلیلیان مقایسه ای از وضعیت کتابخانه های عمومی در دولت یازدهم با گذشته گرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد کتابخانه های عمومی از 28 باب به 40 باب رسیده و 10 باب کتابخانه عمومی دیگر در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام مهمترین برنامه های اجرا شده را تعمیر و تجهیز کتابخانه ها، تجهیز منابع، رنگ آمیزی و شاداب سازی ، نشست های کتابخوان، مسابقات مکتوب کتابخوان، جلسات مجمع خوانی، نمایشگاه های کتاب ، جلسات نقد و بررسی کتاب ، مسابقات نقاشی، دوره های قصه گویی عنوان کرد.
جلیلیان اعلام کرد: در نیمه اول سال جاری 390 برنامه متنوع فرهنگی با مشارکت قریب به 12 هزار نفر شرکت کننده در سطح 40 باب کتابخانه عمومی در سطح استان اجرا شده است.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.