به گزارش ایرنا، سردار عبادالله عبدالهی روز دوشنبه در دیدار با استاندار ایلام و نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اتصال مراکز استان ها به شبکه سراسری راه آهن از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و با توجه به اینکه فاصله مرکز ایلام به نزدیک ترین خط ریلی در استان کرمانشاه به کمتر از 75 کیلومتر می رسد، اجرای این پروژه در خارج کردن این استان از بن بست جغرافیایی بسیار مثمرثمر خواهد بود.
وی افزود: برای اجرای این پروژه 2 گزینه متصور است، یک گزینه اجرای پروژه اتصال مناطق شمال غربی کشور به سمت جنوب است که به لحاظ شرایط پدافند غیرعامل و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم این مناطق بسیار تاثیرگذار خواهد بود که 716 کیلوکتر طول داشته و تا پایانه مرز مهران امداد دارد و پس از اتصال به خط آهن اهواز تاثیر بسزایی در جابجایی زائران در ایام اربعین نیز به همراه خواهد داشت.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء تاکید کرد: گزینه دوم نیز اتصال استان از طریق خط آهن کرمانشاه به مرز خسروی است که هنگام اجرا این پروژه به سمت منطقه گواور کشیده شده و بر این اساس در صورت اجرای آن از این طریق 75 کیلومتر طول خواهد داشت.
سردار عبدالهی از آبگیری سد کنجانچم تا پایان پاییز خبر داد و اضافه کرد: قرارگاه خاتم آمادگی دارد پروژه انتقال آب از این سد را به پایانه مرزی مهران به منظور تامین پایدار آب این نقطه مرزی اجرایی کند.
وی اجرای 32 کیلومتر پروژه چهارخطه کردن مسیر ایلام به مهران در کمتر از یکسال را نشانه عزم قرارگاه خاتم برای محرومیت زدایی از استان ایلام عنوان کرد و یادآور شد: در طول این دهها پل و ابنیه فنی اجرا شده و 3،5 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام گرفته است و بیش از 500 نفر مشغول بکار به صورت سه نوبته بوده اند.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.