به گزارش ایرنا، قاسم الاعرجی روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: دولت عراق مصمم به توسعه روابط اجتماعی و فرهنگی با ایران است و با توجه به نزدیکی فرهنگی 2 کشور تلاش می کنیم تا ارتباطات قوی را بین 2 کشور را افزایش دهیم.
وی با اشاره به تردد میلیون زائر در ایام اربعین حسینی بر رعایت قوانین 2 کشور ایران و عراق تاکید کرد و افزود: زائران ایرانی برای سفر به عتبات عالیات بدون روادید و گذرنامه معتبر به عراق سفر نکنند.
وزیر کشور عراق با مهم خواندن استفاده از تجربیات گذشته در سفر میلیونی مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، یادآور شد: زائران باید قوانین 2 کشور ایران و عراق را در این سفر معنوی رعایت کنند، اربعین امسال هیچ زائر غیر عراقی نمی‌ تواند بدون ارائه ویزا از مرز این کشور عبور کند.
الاعرجی تاکید کرد: از مدت‌ها پیش تدابیر لازم برای تحت نظر داشتن مرزهای کشور انجام شده است، امنیت مرزها بسیار خوب انجام شده و کشور عراق نیز با کمک مرزبانان ایرانی از مرز محافظت می کنند.
وی با بیان اینکه زائران خارج از کشور عراق حتما به دنبال اخذ روادید باشند، گفت: پیش‌ بینی می‌شود که شمار زائران اربعین امسال بیش از سال‌های قبل باشد.
وزیر کشور عراق همچنین از اقدامات نیروی انتظامی در مرز های سه گانه جمهوری اسلامی ایران تقدیر و اظهار کرد: ارتباطات مردمی میان 2 کشور ایران و عراق باید بیش از پیش تقویت شود.
الاعرجی به خاطر نظم ‌دهی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و ابراز امیدواری کرد مراسم اربعین سال جاری از سال‌های گذشته منظم ‌تر و با برنامه ریزی دقیق‌تر برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور عراق صبح امروز به همراه چند تن از مسئولان عراقی از پایانه مرزی مهران بازید و در نشست ستاد اربعین استان ایلام شرکت کرد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.