سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اقدام های صورت گرفته از سوی سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) 2 اقامتگاه در میدان اربعین و بهرام آباد با ظرفیت هفت هزار نفر راه اندازی شده است.
وی افزود: با هماهنگی های این نهاد مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان های سیروان، چرداول، ایوان، مهران، دهلران و ایلام که محل عبور زائران هستند، گنجایش پذیرای 12 هزار نفر زائر را دارند.
طهماسبی یادآور شد: این مساجد، تکایا و حسینه ها که بیشتر در مدخل های ورودی و خروجی این شهرها قرار دارند، مفروش شده و امکاناتی چون پتو، سیستم های گرمایشی و ... برای آنها تعبیه شده است.
وی گفت: یک حسینیه با زیربنای یک هزار و 100 متر برای فعالیت های فرهنگی، دینی، اسکان و استراحت زائران در محل پاسگاه بهرام آباد نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص حمل و نقل زائران نیز اظهار کرد: بیشتر فعالیت ترابری سپاه در حوزه حمل و نقل زائران در زمان بازگشت مسافران از عراق است که به همین منظور 250 دستگاه اتوبوس از سوی شرکت جوان سیر ایثار به منظور جابجایی زائران در زمان برگشت از عراق برای استقرار درمهران به این مرز اختصاص یافته است.
مسئول اربعین سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: البته در صورتیکه مرز خسروی امسال بر روی زائران گشوده نشود سهمیه اتوبوس های شرکت جوان سیر ایثار در مرز مهران تا 400 دستگاه افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: علاوه بر این تعداد سهمیه تخصیصی شرکت جوان سیر ایثار برای مرز مهران، تعداد 300 دستگاه اتوبوس متعلق به سپاه خود استان ایلام نیز در فرایند جابجایی و حمل و نقل زائران فعالیت خواهد داشت.
وی گفت: نرخ کمیته حمل و نقل برای حمل و نقل زائران 800 هزار ریال مصوب شده است که شرکت جوان سیر ایثار با 25 درصد تخفیف زائران را با 600 هزار ریال زائران را به مقصد می رساند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.