به گزارش خبرنگار ایرنا، عالم همه در غم آل علی اندوهگین و غمین است، دلها پر خون و چشم ها گریان، صدای سنج و طبل و زنجیر و نوای یا حسین یا حسین شوری در کشور و هر کوی و برزن به راه انداخته است، هر کسی به نحوی عشق و ارادت خود را به ابا عبدالله در این روز نشان می دهد.
یکی سربند سیاه یر پیشانی کودکش بسته و آن دیگری لباسش را به نشانه عزا و شریک شدن در غمی بزرگ گل مالیده است.
یکی شربت و شیرینی نذری می دهد و دیگری علمدار دسته سینه زنی شده، نواها در هم می پیچد و همه با تمام وجود آمده اند از این دریای عشق و دلدادگی به فرزندان فاطمه جامی بر گیرند و شفا یابند.
در این گیر و دار معرکه بازار دلبری کنار همه ایستگاه های صلواتی می توانی شاهد باشی لیوان های رها شده، کاسه های نصفه شله زرد و حلیم که فضای خیابان را بسیار زشت کرده و زیر پای رهگذران و عزاداران بیش از پیش لگد مال می شوند.
پاسی از شب گذشته و هنوز رفتکران خسته تر از همیشه مشغول رفت و روب سطح خیابانند.
کاش هر بار که کاسه یا لیوانی رها شده دیدیم آن را زود جمع کنیم و در سطل اشغال بریزیم تا کمی از زحمت رفتگر پر تلاش شهر کم کنیم.
شاید این کار سخت تر از شمشیر زدن در کربلا نباشد ، اما نمی گذارد که پیرمرد مسن رفتگر شهر خم شود و هر بار با زحمت این اشغال ها را بروبد.
کاش در هنگام حضور در ایستگاه صلواتی به سهم خود قانع شویم و بگذاریم آن زن یا مرد فقیر که پولی ندارد امشب را گرسنه نخوابد.
کاش آنگونه که لباس سیاه بر تن داریم در عمل این سوگواری را با رفتار و کردارمان نشان دهیم و در این روزها حرفی نزنیم یا کاری کنیم دل کسی بشکند.
کاش در این روزها ، بیشتر از هر روز دیگر فلسفه واقعی عاشورا و قیام امام حسین را برای نفس خود بازگوییم.
ایا حسین تشنه آب بود؟ ایا خانواده و عزیزانش را به کربلا آورد تا پرپر شوند و به اسارت روند برای حب دنیا؟
مگر غیر این بود که فریاد براورد من برای امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگه داشتن جدم رسول الله قیام کردم؟!!!
پس آن لحظه که با بدحجابی راهی خیابان می شویم و پشت دسته جات در حال چت کردن و حرف زدنیم ، خودمان به دوستمان، همسرمان، فرزندمان و هم وطنمان متذکر شویم که شان عزداری را و حرمت این ایین معنوی را نگه دارد.
این همه عزداری و سوگواری و شور را با شعور حسینی درهم آمیزیم و یادآور شویم که شور حسینی موجب زنده نگهداری اسلام است و می توان درس غیرت، وفاداری، پاسداری، صبوری، همدلی، مقاومت و شجاعت و شهامت را در لحظه لحظه زندگیمان جای دهیم تا هر لحظه حسین وار زندگی کنیم.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.