به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی حیدری روز سه شنبه در آیین یادواره شهید محله قدرت احمدبیگی و بزرگداشت شهدای شهرک اندیشه شهرستان ایوان اظهار کرد: از مقایسه شهدا با انسان هایی که به این دنیا دلبستگی پیدا کرده اند می توان فهمید که شهدا دل از دنیا بریدند و مجذوب دنیا نشدند، این دنیا گریزی و دل نبستن به دنیا مهمترین ویژگی و خصوصیت شهدا و رمز ماندگاری آنان است.
وی افزود: شهدا با قدم نهادن در راه حق و حقیقت به بهترین پاداش که همان شهادت است رسیدند، تنها راهی که می توان در راه شهدا گام برداشت بهره گیری از فرامین قران کریم است چرا که شهدا با عمل صالح و تقوا در این راه گام برداشتند.
امام جمعه ایوان با بیان اینکه نام بردن از شهدا افتخار و عزت به ارمغان خواهد داشت، تاکید کرد: هر کس بخواهد از ویژگی های سرزمین خود اسم ببرد ابتدا باید شهیدان دیار خود را معرفی کند و با نام شهیدان از افتخارات کوچه و محله خود نام ببرد.
حجت الاسلام حیدری پیروی از آرمان های امام (ره) و شهدا و زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس را ضامن بقای نظام اسلامی دانست و یادآور شد: لازم است که دلاور مردی های شهدا برای نسل جدید بازگو شود و برگزاری یادواره های برای ما فایده داشته باشد، فایده و خاصیت آن هم این است که همه ما در این مسیر حرکت کنیم.
شهرستان شهیدپرور ایوان در دوران انقلاب و دفاع مقدس 360 شهید، یک هزار و 237 جانباز و 28 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
ایوان در 35 کیلومتری ایلام واقع شده و 55 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.