در این یادداشت که نسخه ایی از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: امسال آیین روز جهانی قدس با تفاوت هایی نسبت به سال‌های گذشته در پایتخت برگزار شد، در حالی آحاد مختلف مردم و مسئولان در کنار یکدیگر برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی به خیابان آمدند، عده ای افراطی و تندرو با برنامه از پیش طراحی شده و در راستای اهداف پلید اسرائیل به دنبال ایجاد اغتشاش در راهپیمایی بودند و با اطلاع از حضور برخی مسئولان در موقعیت مشخص راهپیمایی به سردادن شعارهای تفرقه انگیز و توهین آمیز پرداختند.
اینها برای نخستین بار در روز جهانی قدس به جای اسرائیل غاصب، مسئولان ملی را مورد هدف قرار دادند و از این راهپیمایی به عنوان فرصتی برای جبران شکست های انتخاباتی خود استفاده کردند در حالیکه در 29 اردیبهشت امسال دکتر روحانی با رای قاطع 24 میلیونی برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شده است.
این حرکت سخیف سوای اینکه از نظر قانون جرم محسوب می شود، مغایر با فرمایش های مقام معظم رهبری بود و همسو با اهداف و خواسته های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی قلمداد می گردد.
در بند الف ذیل ماده 2 قانون جرم سیاسی مصوب 20 اردیبهشت ماه 1395 مجلس شورای اسلامی به صراحت توهین به مقام های کشوری را جرم سیاسی دانسته است، نص صریح این ماده به این شرح است:
ماده 2 - جرائم زیر در صورت انطباق با شرایط مقرر در ماده (1) این قانون جرم سیاسی محسوب می‌شوند.
الف - توهین یا افترا به روسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونان رئیس‌ جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان و اعضای شورای نگهبان به واسطه مسئولیت آنان.
آنگونه که از این قانون استنباط می شود حرکت توهین آمیز عده ای افراطی به رئیس جمهوری، معاون اول ایشان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نوعی جرم سیاسی محسوب می شود و بر اساس قانون باید توسط مقام های انتظامی، امنیتی و قضایی تحت پیگرد قضایی قرار گیرند، این موضوع فرصت خوبی را پیش روی قوه قضائیه قرار داده تا با اقدام قاطع و قانونی بیطرفی خود را به افکار عمومی نشان دهد.
رهبر انقلاب در بخشی از فرمایش های خود در 28 بهمن ماه سال 1391 این گونه بیان داشته اند: این را هم عرض بکنیم؛ اینکه من از بعضی مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیافتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیافتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. بارها به کسانی که می توانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را می کنند، اگر واقعا حزب‌ الهی و مومن هستند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساسات شان راه بیافتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند.
همچنین ایشان در دیدار با بسیجیان می فرمایند: مراقب باشید، مواظب باشید، نمی شود هر کسی را به مجرد یک خطایی یا اشتباهی گفت منافق؛ نمی شود هر کسی را به مجرد اینکه یک کلمه حرفی بر خلاف آنچه که من و شما فکر می کنیم، زد، بگوییم آقا این ضد ولایت فقیه است در تشخیص ها خیلی باید مراقبت کنید، من تاکیدم به شما جوانان عزیز، فرزندان عزیز خودم، جوانان پرشور این کشور در سراسر میهن عزیز، همین است. انگیزه‌ها با شدت، با قوت، با ایمان کامل، با امید کامل به آینده حفظ بشود؛ اما در تشخیص ها و در مصداق‌های مختلف دقت بشود. بی‌دقتی در مصداق ها، گاهی اوقات ضررها و لطمات بزرگی خواهد زد.(بیانات در دیدار جمع کثیری از بسیجیان کشور 1388/09/04 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری)
به استناد موارد فوق که دقیقا نقل قول از مقام معظم رهبری است کسانی که در روز قدس این حرکت های غیر قانونی و ضد امنیتی را انجام دادند و به مسئولان نظام توهین کردند کسانی هستند که سخنان معظم له را نادیده گرفته و دقیقا در جهت خلاف نظر ایشان حرکت می‌کنند و اینها خود، مخالفان ولایت فقیه هستند.
به هر حال برخورد با این افراد که هویت آنها در ویدیوهای ضبط شده مشخص است می تواند درس عبرتی باشد برای اینکه دیگر شاهد اینگونه حرکت های غیر قانونی علیه منتخبان ملت نباشیم.
جواد شرف خانی فعال اصلاح طلب و مدرس دانشگاه
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.