به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز شنبه در نشست فرمانداران شهرستان های دهگانه استان ایلام اظهار کرد: در سایه تلاش های دستگاه های مسئول در امر برگزاری انتخابات، آمادگی ها برای اجرای این همه پرسی در استان مطلوب است.
وی افزود: همه ما مسئول هستیم امنیت رای دهندگان را به بهترین شکل ممکن تامین کنیم و پاسدار آرای آنان باشیم لذا این اطمینان را به عموم مردم می دهیم که عوامل و مجریان انتخابات امین رای آنها بوده و صیانت از انتخاب مردم سرلوحه رفتار آنان خواهد بود.
مروارید تاکید کرد: تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای برگزاری مناسب این انتخابات تامین شده و تنها برخی شهرستان ها کمبودهای لجستیکی دارند که با هماهنگی های صورت گرفته تا چند روز آینده این بر طرف می شود.
وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر در شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می شود، یادآور شد: با توجه به اینکه برای نخستین بار این فرآیند در استان صورت می گیرد ممکن است به دلیل عدم آشنایی کامل مردم با این شیوه شاهد ازدحام جمعیت در شعب اخذ رای باشیم که باید از هم اکنون تمهیدهای لازم اتخاذ شود.
استاندار ایلام با اشاره به نظرسنجی های صورت گرفته در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات بین 67 تا 70 درصد پیش بینی شده که استان ایلام در جایگاه پنجم کشور قرار دارد و در روزهای منتهی به زمان رای گیری، مشارکت مردم بیشتر هم خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست گفت: با همت فرمانداران، بخشداران، هیات های اجرای و نظارت آمادگی داریم انتخابات را در 740 شعبه در نظر گرفته شده در مناطق مختلف این استان به خوبی برگزار کنیم.
حسین کلانتری اضافه کرد: از نظر پوشش مخابراتی هم اکنون 99 درصد نقاط تعیین شده زیر پوشش هستند و در فرصت باقی مانده با همراهی شرکت ارتباطات زیرساخت و فناوری اطلاعات با پوشش 100 درصدی به استقبال انتخابات 29 اردیبهشت ماه خواهیم رفت.
وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات شورای شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می شود، گروه هایی در سطح شهر به منظور آشنا کردن مردم با اینگونه رای دهی مستقر شده و آموزش های لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام تامین امنیت و سلامت انتخابات را اولویت اصلی مجریان و برگزار کنندگان انتخابات دانست و تاکید کرد: با همراهی عوامل انتظامی و اطلاعاتی امنیت فرایند انتخابات را بطور کامل برقرار می کنیم تا مردم با فراغ بال و آسودگی خاطر نسبت پای صندوق ها حاضر شده و به انتخاب افراد مورد نظر خود اقدام کنند.
کلانتری یادآور شد: شور و نشاط انتخاباتی در جای جای شهرهای این استان مشاهده می شود ضمن اینکه هرگونه طرفداری از نامزدها در چارچوب قانون آزاد است ولی همه وظیفه داریم مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنیم.
وی اضافه کرد: فرآیند اجرای انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه ای است که مردم خود برگزار کننده اصلی هستند چرا که اعضای شعب با نظر معتمدین محلی مورد اعتماد مردم انتخاب می شود و فرمانداران و بخشداران وظیفه نظارت و کنترل روند اجرایی را بر عهده دارند که همین عامل باعث می شود مردم نسبت به مجریان اعتماد کامل داشته باشند.
به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با 580 هزار نفر جمعیت و بیش از 400 هزار نفر واجد شرایط رای دادن برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
سه هزار و ۷۷ نفر برای کسب کرسی نمایندگی مردم در انتخابات شوراهای پنجم شهر و روستا در این استان ثبت نام کرده بودند که پس از رسیدگی هیات های اجرایی و نظارت در نهایت صلاحیت 2 هزار و 950 نفر تایید شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.