در این یادداشت آمده است: این روزها مردم ایران رفته رفته خود را برای برگزاری 2 انتخابات مهم و تاثیر گذار آماده می کنند ، انتخاباتی که در سرنوشت مردم بر روند اداره امور سیاسی و اجرایی کشور در سایه یک حکومت مردم سالار دینی و نقش آفرینی درسیاست ها و مدیریت کلان کشور تاثیر مستقیم دارد.
درحالی که افزایش قدرت چانه زنی مسئولان سیاسی و دیپلماسی نظام در مواجهه با مسایل مختلف جهانی و تثبیت جایگاه و مقبولیت مردمی ، منطقه ای و جهانی آن به صورت مستقیم به میزان مشارکت مردم در فرآیندهای سیاسی وانتخابات ها بستگی دارد ، آماده سازی فضایی آرام و بدوراز التهاب وپرهیز از سخنرانی ها وموضع گیری های تند و خشن توسط خواص، لازمه برگزاری یک انتخابات سالم ،آزاد و آرام وشکل گیری این موضوع مهم و سرنوشت ساز در روند سیاسی و مدیریتی کشور است.
بدون شک بخشی از جامعه نظیر روحانیون ، شخصیت های سیاسی ، مدیران ارشد و میانی ،اهل قلم و اصحاب رسانه ، سخنوران و خطبا ، بعنوان خواص جامعه در فرآیند خلق فضایی مستعد برای برگزاری انتخابات های پیش رو تاثیر بسزایی دارند ،این درحالی است که بروز هرگونه تحرک وموضع گیری و بیان مطالب ملتهب کننده می تواند نتیجه ای عکس بر جای گذاشته و در آستانه انتخابات به شکل گیری فضای دوقطبی و تنش زا در جامعه بیانجامد.
در یکی دو هفته اخیر 2 سخنرانی ملتهب کننده و مشکوک در 2 نقطه کشور مبین سرآغاز حرکتی مرموز در سپهر سیاسی کشوربا هدف ایجاد التهاب و نا آرامی در جامعه، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی است که این موضوع باید به دقت در دستور کار نهادهای امنیتی قرار گرفته و مورد موشکافی و واکاوی قرار بگیرند.
در آنسوی میدان رییس جمهور سابق کشورمان (محمود احمدی نژاد) با حضور در استان خوزستان ، در جمع تعدادی از مردم این استان ، با حرکاتی دون شان ،مطالب هدفمند ،مشکوک و دو پهلویی را به زبان آورده که این سخنان نسنجیده تفاسیر متعددی را بدنبال داشته و به خوراک خبری این روزهای رسانه های معاند و مخالف نظام مبدل شده است.
این درحالی است که واکنش اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان احمدی نژاد ، شائبه ورود هدفمند و برنامه ریزی شده رییس جمهور سابق به حریم ولایت و رهبری و تضعیف جایگاه رفیع ایشان را در اذهان متبادر می کند.
از سویی دیگر سخنرانی اخیر یکی از روحانیون مدعی اصولگرایی در یکی از مساجد شهر ایلام و موضگیری افراطی و شدید اللحن این روحانی بر علیه نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ایلام ، بیانگر تداوم حرکتی مرموز و خزنده در راستای ایجاد فضایی ملتهب و 2 قطبی در جامعه آن هم توسط شخصیت های مدعی اصولگرایی بوده که ردای اخلاق واصول را برتن کرده و این روزها داعیه دار حفظ اصول و نشر ارزش ها شده اند.
سخنان هتاکانه و تحریک کننده این روحانی در جمع تعدادی از مردم ایلام ،مبنی بر کنار گذاشتن امام جمعه ایلام یا هم پیاله خواندن این شخصیت روحانی با مدیران استان و مستبد خواندن و اشرافی دانستن زندگی ایشان و مهمتراز همه بیان این مطلب که رفتار شما در جایگاه نماینده رهبری در استان عین منکر است باید خودتان را اصلاح کنید و جوابگو باشید، شما کی هستید که جواب نمی دهید، مبین موضوع مهم اشتراک نظر این روحانی با محمود احمدی نژاد و اشتراک کلید واژه های بکار رفته در سخنان این دو در راستای تضعیف جایگاه ولایت فقیه واستبدادی خواندن آن است.
این سخنران در حالی اقدامات نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام را در حماسه بزرگ اربعین زیر سوال برده و امام جمعه را بخاطر عدم اخراج استاندار ازاستان، بخاطر کوتاهی در موضوع اربعین ملامت می کند که گویا فراموش کرده اند تمامی مسئولان استان از امام جمعه گرفته تا استاندار به همراه سایر مدیران دستگاههای اجرایی دوشادوش مردم مهمان نواز ایلام با کمترین امکانات حماسه ای را خلق کردند که مورد توجه و تحسین رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری قرار گرفته و اهتمام معظم له به این موضوع مهم در پیام نوروزیشان مبین این واقعیت است.
برهمگان مشخص و روشن است که درطول سال های اخیر حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه ایلام ،همواره در فضایی دوستانه و خاص جامعه استان ایلام در راستای ایجاد وحدت طیف های مختلف سیاسی و اقوام استان حرکت کرده که اقدامات انسجام بخش و وحدت آفرین ایشان در برهه های مختلف، همواره مورد تحسین واقع شده است.
از این رو مستبد خواندن و عدم پاسخگو بودن این چهره معتدل و ولایی به رسانه ها وخبرگزاری ها و بیان مطالبی از این دست برای تحریک و انفعال رسانه های آگاه استان، تنها تیری در تاریکی قلمداد شده و به یقین اهل رسانه استان با دست یابی به پشت پرده های این تحرکات مرموز ، خود را درگیر عروسک گردانی و خیمه شب بازی های عده ای افراطی نخواهند کرد.
به هر حال واضح و مبرهن است که سخنان با برنامه و افراطی این روحانی در استان ایلام ، با تحریک و برنامه ریزی عده ای از سیاسیون افراطی استان شکل گرفته که مشی اعتدالی و بزرگ مآبانه نماینده محترم ولی فقیه در برقراری آرامش و ایجاد فضای دوستی و همدلی بین مردم ومسئولان استان را برنتابیده و با بیان چنین مطالب بی ادبانه ای، 'گل آلود نمودن آب برای ماهیگیری' بعضی شخصیت های معلوم الحال سیاسی را تداعی می کند.
افراطیون به یقین بدانند ،نه تنها استان ایلام جایگاهی برای عرض اندام واجرای اهداف شوم افراط گرایانه نخواهد بود ،بلکه خط سیر انحرافی که آنان از خوزستان تا ایلام ترسیم کرده اند با هوشیاری و ذکاوت مردم وتو دهنی که در آینده نزدیک خواهند خورد به بن بست خواهد خورد.
منبع: سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.