آغاز فعالیت ادارات از ۲۳ فروردین ماه با رعایت فاصله گذاری هوشمند، غربالگری ۵۱۶ هزار نفر از جمعیت استان ایلام از طریق سامانه پایش سلامت علوم پزشکی ایلام، انسداد ۱۰۰ مسیر در هلیلان و چرداول، تمدید خودکار اعتبار دفترچه های درمانی سلامت تا تیرماه، افزایش روند ابتلا به کرونا در مناطق جنوبی استان، افزایش مصرف اینترنت ایلامی ها در ایام کرونا، لزوم همکاری بانک ها با بازاریان و پلمب هزار واحد متخلف از جمله اخبار پیرامون بیماری کرونا در هفته گذشته بود.

قرار گرفتن استان ایلام در رتبه سوم کاهش بیکاری در کشور، درگیری سارقان با مرزبانان در مهرانی و شهادت سرباز هنگ مرزی، رفع تصرف غیرمجاز اراضی ملی از متخلفان و برگزاری دوسالانه جشنواره شعر منال به صورت مجازی از دیگر اخبار استان بود که در هفته گذشته انتشار یافت.

روند ابتلا به کرونا در مناطق جنوبی ایلام افزایشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روند ابتلا به کرونا در شهرستان های جنوبی استان از جمله دهلران و آبدانان به تدریج در حال افزایش است و باید در این زمینه تدابیر و راهکارهای لازم اتخاذ شود تا بتوان مانع از گسترش بیشتر این ویروس در این ۲ شهرستان شد.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام افزود: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به دور دوم کشیده شده است و فضای بومی و شور انتخاباتی در این شهرستان ها وجود دارد، احتمال تجمعات شبانه کاندیداها برای کسب آرا وجود دارد و همین تجمعات باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان ها می شود.

درگیری خونین سارقان با مرزبانان مهرانی

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: درگیری مسلحانه نیروهای مرزبانی شهرستان مهران با سارقان مسلح موجب به هلاکت رساندن یک نفر از آنان و شهادت یکی از نیروهای این مرزبانی شد.

سرهنگ کیاست سپهری اظهار داشت: بامداد امروز جمعه ۲۲ فروردین ماه ۲ فرد مسلح ناشناس، اقدام به تعرض و تیراندازی به یکی از مقرهای تابعه هنگ مرزی مهران کردند که بلافاصله مرزداران با هوشیاری و قاطعانه مقابله به مثل مسلحانه کردند که در این مبادله پرحجم  آتش یکی از سارقان زخمی شد و در حین انتقال به بیمارستان فوت کرد.

استاندار: ایلام سومین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری است

استاندار ایلام گفت: ایلام رتبه سوم استان های کشور در کم کردن نرخ بیکاری را در انتهای سال ۹۸ کسب کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان ایلام از کاهش ۳.۴ درصدی نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و افزود: بر اساس آخرین برآورد مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان در زمستان سال ‌۹۸ به ۷ درصد رسیده است این در حالی است که این نرخ در زمستان سال گذشته ۱۰.۴ درصد بوده است.

کمترین نرخ بیکاری ایلام در ۴۱ سال گذشته ثبت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از جهش قابل توجه استان ایلام در کاهش نرخ بیکاری خبر داد و گفت: این اتفاق در ۴۱ سال گذشته برای اولین بار رخ داده و استان ایلام از نظر نرخ بیکاری نسبت به متوسط کشور وضعیت مناسبی پیدا کرده است.

شکراله شیرخانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام اظهار داشت: نرخ بیکاری استان ایلام در سال گذشته سیر نزولی داشته و در زمستان سال ۹۸ بر اساس اعلام مرکز آمار به عدد هفت رسیده است.

معاون استاندار ایلام: استان ها دخل و تصرفی در تعیین نرخ بیکاری ندارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مسوولان استان ها دخل و تصرفی در ثبت اطلاعات مربوط به آمار و تعیین نرخ بیکاری ندارند و به طور مستقل توسط مرکز آمار ایران جمع آوری می شود.

حیدر نعمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به انتقاد برخی ها که کاهش نرخ بیکاری در ایلام و قرار گرفتن در رتبه سوم اشتغال کشور را غیر واقعی می دانند، اظهار داشت: در هر دوره اطلاعات خانوارهای مختلف توسط بخش خصوصی از نظر ارزیابی اشتغال افراد جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل داده ها توسط مرکز آمار ایران صورت می گیرد.

پلمب هزار واحد صنفی متخلف در ایلام

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت : هزار واحد صنفی متخلف که توصیه‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا استان را نادیده گرفتند، پلمب شدند.

یارالله نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون طی اجرای ۹۲۰ گشت مشترک نزدیک به هشت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در سراسر استان مورد بازرسی قرار گرفت.

تاب آوری اجتماعی پایین باعث اختلاف خانوادگی در دوران قرنطینه شده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با اشاره به افزایش اختلافات خانوادگی و بالا رفتن آمار تماس با مراکز ۱۲۳ بهزیستی در ایام قرنطینه، گفت: در این شرایط که برای در امان ماندن از بیماری کرونا مردم باید در خانه ها بمانند بدلیل پایین بودن تاب آوری اجتماعی بعضی از خانواده ها دچار مشکلاتی می شوند.

عهدیه طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به روند افزایش اختلافات خانوادگی، احتمال دارد در دوران پساکرونا آمار طلاق، افسردگی و مسائل اجتماعی دیگر افزایش یابد که از هم اکنون باید برای مقابله با این معضلات اجتماعی برنامه ریزی و چاره اندیشی شود.

استقرار ۳۰۰ پست غربالگری ارتش در خروجی شهرهای کشور

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش منطقه غرب کشور گفت: مراکز و ایستگاه های سرپایی پایش و غربالگری کرونا در بیش از ۳۰۰ نقطه استان های متخلف کشور فعال است و افراد با مراجعه به این مراکز می توانند از وضعیت سلامت یا بیماری خود مطلع شوند.

امیرسرتیپ دوم فرهاد آریان فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جهت دستور رهبر معظم انقلاب و تاکید بر خدمات بیشتر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای فرامین ستاد کل نیروهای مسلح و رهنمودهای فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش، سلسله رزمایش هایی را در سطح کشور پیش بینی کرده است.

 هزار و ۸۰۰ خودرو در جاده‌های ایلام اعمال قانون شدند

رییس پلیس راه ایلام گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی متخلف از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی (هشتم فروردین) تاکنون در این استان اعمال قانون شده‌ است.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: در طول مدت اجرای این طرح تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه به دلیل تردد غیرمجاز در سطح راه ها اعمال قانون، تعداد ۴۱ دستگاه وسیله نقلیه توقیف و ۲ هزار و ۹۸۴ دستگاه خودروی غیربومی نیز به شهرهای خود عودت داده شدند.

یک میلیون و ۵۸۵ هزار تردد در جاده‌های ایلام ثبت شد

معاون‌ حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: دوربین‌های نظارتی راهداری در بازه زمانی اول فروردین تاکنون یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۴۴۹ تردد خودرو در محورهای مواصلاتی این استان ثبت کردند.

محمد حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد تردد در ۴۴ محور بین شهری استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این تعداد تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در این‌مدت (یکم‌ فروردین ماه تا کنون) تردد ورودی ۴۴ درصد و تردد خروجی خودروها از این استان ۴۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

کاهش ۸۷ درصدی تصادف جاده ای در ایلام

رییس پلیس راه ایلام گفت: کاهش ترددهای بین شهری به علت شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۸۷ درصدی تصادف های جاده ای در این استان شده است.

سرهنگ رضاهمتی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به کاسته شدن بار ترددهای بین شهری در اسفند ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ تصادف های منجر به جرح و فوت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

معاون استاندار ایلام: بانک ها چک بازاریان را برگشت ندهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بانک های استان با مدیریت خود سعی کنند چک بازاریان و کسبه برگشت نخورد و در این شرایط که بازار تعطیل شده است، مشکلی برای کسبه ایجاد نشود.

حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست بررسی سامانه چکاوک بانک مرکزی اظهار داشت: باید تصمیمات و مدیریت ها متناسب با وضعیت کشور و منابع موجود اتخاذ شود بر اساس همین موضوع وزیر کشور طی نامه ای از بانک مرکزی خواسته است که سامانه چکاوک( برگشت چک)، چک بازاریان از ابتدای اسفند ۹۸ تا ۳۱ فروردین ماه جاری با توجه به تعطیلی بازار و صنوف به خاطر بیماری کرونا برگشت نخورد.  

استاندار: منابع غنی ایلام با تعداد بالای مددجویان همخوانی ندارد

استاندار ایلام گفت: این استان دارای منابع عظیم انرژی و ثروت بیشماری است ولی شاهد تعداد بالای مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با قائم مقام کمیته امداد کشور سیاست این نهاد را در راستای خودکفایی مددجویان قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: یک تضاد عجیب در ایلام وجود دارد در عین اینکه یک ششم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی است اما از طرفی نرخ تورم و میزان هزینه خانوارها بالاتر از میانگین کشوری است و منابع غنی خدادادی فراوانی در استان نیز وجود دارد.

کرونا مصرف اینترنت ایلامی ها را افزایش داد

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام گفت: تدابیر کنترل شیوع ویروس کرونا در این استان افزایش مصرف اینترنت کاربران را به دنبال داشته است.

رضا حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و تعطیلات ایام نوروز در کشور و اجبار به قرنطینه خانگی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان نیاز ضروری مردم و دستگاه‌های درگیر به استفاده از اینترنت شبکه ارتباطات زیرساخت افزایش یافت.

۵۱۶ هزار ایلامی غربالگری کرونا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۱۶ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۸۸.۷۶ درصد جمعیت ۵۸۰ هزار نفری این استان غربالگری کرونا شدند.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درصد باقیمانده از افرادیکه تا کنون غربالگری نشده اند بیشتر مربوط به شهرستان ایلام است که بدلیل در دسترس نبودن شماره تماس و اطلاعات افراد انجام نشده است.

۳۰۰ راه فرعی در شهرستان های چرداول و هلیلان مسدود شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام با قدردانی از تلاش های شبانه روزی مجموعه مدیریت ستاد مبارزه با کرونای شهرستان های چرداول و هلیلان گفت: ۳۰۰ راه فرعی در این ۲ شهرستان در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی مسدود شده است.

معروف بسطامی روز دوشنبه از مبادی ورودی های استان در شهرستان های چرداول و هلیلان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های مبارزه با کرونا و اجرای طرح فاسله گذاری اجتماعی در این ۲ شهرستان قرار گرفت.

۱۲ واحد تولید ماسک مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی ایلام است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۲ واحد تولید ماسک در استان مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی است و ماسک های مناسبی تولید و روانه بازار کرده اند.

دکتر مهتاب شاهماری روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: وضعیت این استان از نظر تولید ماسک خانگی بسیار مطلوب است و اکنون با عدم جذب ماسک در بازار مواجه ایم.

اعتبار دفترچه بیمه سلامت ایلامی ها تا تیرماه تمدید شد

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بر اساس ابلاغ سازمان بیمه سلامت ایران اعتبار دفاتر درمانی بیمه سلامت به جز صندوق ایرانیان تا اول تیرماه ۹۹ تمدید می شود.

نورالدین رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمه سلامت با هدف رعایت اصول بهداشتی و کاهش مراجعات حضوری شهروندان به ادارات و پیشگیری از سرایت ویروس کرونا دفترچه های درمانی بیمه شدگان صندوق های بیمه ای را مجددا تمدید کرد.

رفع تصرف چهار هزار مترمربع اراضی دولتی ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از رفع تصرف چهار هزار و ۴۲۰ مترمربع از زمین های ملی و دولتی استان ایلام به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

علی اصغر کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان در فروردین ماه امسال ضمن جلوگیری از تصرف زمین های ملی توسط افراد سودجو، این میزان اراضی را نیز از متخلفان رفع تصرف کردند.

۲ هزار هکتار اراضی ملی ایلام به بیت المال بازگردانده شد

رییس کل دادگستری استان ایلام از رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی ملی در استان ایلام طی سال ۹۸ خبر داد و گفت: با سوءاستفاده کنندگان برخورد قاطع می شود.

علی دهقانی با تاکید بر ضروت توجه به رفع تصرف‌ ها اظهار داشت: دادگستری استان در این زمینه تلاش‌هایی را انجام داد از جمله آنکه توانستیم طی ۹ ماه ابتدایی سال ۹۸، ۲ هزار و هفت هکتار از اراضی رفع تصرف شده و به بیت المال اعاده شود.

فعالیت ادارات ایلام با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند آغاز می‌شود

استاندار ایلام گفت: فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان از ۲۳ فروردین ماه با دو سوم ظرفیت و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند شروع خواهد شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس رییس جمهوری با استانداران سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی از هفت صبح تا ۲ بعد ظهر است، اما باید پروتکل بهداشتی و همه توصیه‌های پزشکی و اصول بهداشتی رعایت شود.

۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران(سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) به عراق صادر شده است.

مهناز همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد. 

برگزاری چهارمین دوسالانه شعر کردی منال بصورت مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارساد اسلامی ایلام با اشاره به برگزاری چهارمین دوسالانه شعر کردی منال گفت: بخشی از این جشنواره بصورت مجازی برگزار می شود.

عمران خود آموز روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با مشارکت انجمن شعر و ادب ایوان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان و حمایت این اداره کل به منظور کشف و معرفی استعدادهای نو در حوزه شعر کردی کودک و ایجاد انگیزه در شاعران کردی‌سرا برای خلق آثار ادبی فاخر در این حوزه و پاس‌داشت و تقویت زبان مادری برگزار می‌ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.