دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام تاکنون ۶۰ درصد در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در برخی شهرستان های استان ایلام ثبت نام افراد در این سامانه غربالگری سلامت ۱۰۰ درصدی بوده است و در طی روزهای آینده تمام مردم استان و افراد باقی مانده در این سامانه ثبت نام خواهند شد و در راستای ثبت نام افراد در سامانه غربالگری سلامت تلاش های سپاه استان قابل تقدیر است.

کریمیان با بیان اینکه مردم نباید نسبت به بیماری کرونا حس بدبینی و انزجار داشته باشند، یادآور شد: کرونا هماننددیگر بیماری های ویروسی نظیر آنفلوانزا است که میزان سرایت و همه گیری آن به اطرافیان بیشتر است و نگاه مردم جامعه باید نسبت به کرونا تغییر کند و این بیماری را مانند دیگر امراض بپذیرند.

وی تاکید کرد: مردم اگر از حضور در بیرون، اجتماعات خانوادگی و تفریحات نوروزی خودداری کنند زنجیره سرایت بیماری کرونا در استان خیلی زود قطع می شود و همچنین همکاری افراد و خانواده های مشکوک یا مبتلا با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی نیز به مهار آن کمک می کند.

وی اضافه کرد: کرونا هم اکنون همه دنیا و حتی کشورهای پیشرفته را نیز درگیر کرده و راه مهار آن قطع زنجیره انتقال بیماری است و قطع زنجیره سرایت ویروس هم تنها با همکاری عامه مردم امکان دارد.

کریمیان گفت: خوشبختانه با توجه به آگاهی بخشی های مکرر مسوولان و رسانه ها و فضای مجازی بیش از ۷۰ درصد مردم با درک شرایط، خود قرنطینگی، کاهش رفت و آمدها به خارج از منزل، کاهش محسوس اجتماعاتی چون مراسم های عزاداری و جشن و گشت و گذارهای نوروزی در قطع زنجیره سرایت ویروس مشارکت داشته اند اما ۳۰ درصد مردم هنوز مساله کرونا را جدی نگرفته اند و همین ۳۰ درصد در انتقال و شیوع همه گیر بیماری دخیل هستند که باید این افراد هم با رعایت پروتکل های مربوط به کرونا سلامت خود و شهروندان در برابر ویروس کرونا را جدی بگیرند.

وی در مورد تجهیزات و امکانات و نیز نیروی کادر درمانی استان ایلام برای مهار کرونا هم توضیح داد: بیمارستان شهید مصطفی در ایلام به عنوان مرکز درمانی مادر با توجه به شرایط ایزوله ای که دارد، برای مبتلایان به بیماری کرونا در نظر گرفته شده و از لحاظ تجهیزات، امکانات و نیروی کادر درمانی و خدماتی تاکنون با مشکل خاصی مواجه نشده است و ۲ آزمایشگاه مخصوص استان نیز در مدت ۲۴ ساعت جواب آزمایش ها را اعلام می کنند.

کریمیان از مردم خواست با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه و نیز عدم خروج از منزل تا حد امکان و پرهیز از سفرها و برنامه های غیرضروری از سرایت و شیوع این بیماری جلوگیری کنند و منزل را امن ترین مکان برای عدم ابتلا به این بیماری بدانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.