رضا کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر بارش‌ها شدت یابد و احتمال وقوع سیل تشدید شود، در صورت لزوم ستاد بحران استان نیز تشکیل خواهد شد هرچند از همه فرمانداران خواسته شده است که در حالت آماده‌باش باشند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های امدادی خدمات‌رسان و تجهیزات آنها از جمله هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، پلیس راه و راهور، راهداری و شهرداری‌ها در نقاط مختلف استان آماده هستند تا در صورت بروز سیلاب یا حوادث غیرمترقبه خدمات لازم را ارائه دهند.

کریمیان یادآور شد: نقاطی که مستعد سیلاب هستند شناسایی شده است و برنامه‌ریزی ها برای حفاظت از مناطقی مانند پل جزمان هلیلان که در سیلاب فروردین و اسفندماه سال جاری آسیب دیده بودند صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از بنیادمسکن، راه و شهرسازی و راهداری خواسته شده است تا با اقدامات پیشگیرانه و زیربنایی در این مناطق از بروز خسارت‌های جدید احتمالی ناشی از بارش‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی از مردم به ویژه کشاورزان خواست تا از تاسیسات کشاورزی از جمله چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب خود در برابر بارش‌ها حفاظت کنند و همچنین دامداران نیز از چرای دام در ارتفاعات یا حاشیه رودخانه ها اجتناب و نیز کوچ خود به مناطق سردسیر را به بعد از بارش ها موکول کنند.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان بارش ها در شهر ایلام ۶۰۶ میلیمتر بوده و بیشترین بارندگی متعلق به شهرستان آبدانان به ۶۵۷ و کمترین بارندگی هم مربوط به شهرستان مهران با ۳۰۲ میلیمتر بوده است.

بر اساس اعلام هواشناسی ایلام، سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد استان شده است سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها را در پی خواهد شد.

این سامانه که تا ساعاتی از روز پنجشنبه در استان فعال است از قدرت ریزشی مناسبی برخودار بوده و می تواند باعث بروز خسارت هایی شود.

پلیس راه ایلام نیز هشدار داده است مسیرهای استان ایلام در پی بارش باران لغزنده و مستعد رانش و ریزش است بنابراین می طلبد رانندگان با احتیاط حرکت کنند.

بارندگی‌های سیلابی هفته اول اسفندماه در استان ایلام نیز از میزان پیش‌بینی شده فراتر رفت و مرکز استان شاهد ۱۴۰ میلیمتر بارندگی بود که بر اثر آن یک نفر جان خود را از دست داد و زیرساخت ها و تاسیسات شهری، کشاورزی و راه های ایلام دچار خسارت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.