در این هفته ورود ویروس کرونا و ابتلای برخی شهروندان به این بیماری رسما تایید و منتشر شد، طرح پایش و تست تب سنجی خودروهای ورودی به ایلام در ایستگاه های ایست و بازرسی استان،‌ قرنطینه بیماران مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان، لغو تمام برنامه های ورزشی استان از دیگر تبعات این موضوع بود.

در این هفته به درخواست استاندار مردم سایر استان ها از سفر نوروزی به ایلام خودداری کنند، تعدادی از زندانیان تا ۱۵ فروردین ماه به مرخصی رفتند، شهرها و معابر عمومی ضدعفونی شدند.

در هفته گذشته نماینده ویژه وزارت بهداشت در قرارگاه مبارزه با بیماری ویروسی کرونا به استان ایلام سفر کرد.

در کنار اخبار مربوط به کووید ۱۹ آغاز هفته درختکاری و احسان و نیکوکاری نیز در استان انجام شد.

ایلام به جمع استان های آلوده به کرونا پیوست

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای یک بیمار ایلامی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت این استان به جمع استانهای آلوده به کرونا پیوست.
محبوب رستم زاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمونه آزمایش ۱۴ بیمار مشکوک برای تست ابتلا به کرونا به مرکز ارسال شده بود که جواب یک نفر از آنها مثبت است.
وی اضافه کرد: شمار افراد مشکوک به کرونا نسبت به روزهای قبل در استان کمی افزایش یافته است که امیدواریم مردم با رعایت بهداشت در مهار آن همکاری کنند.

آمار بیماران مبتلا به کرونا در ایلام به ۱۳ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شناسایی ۲ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: آمار کنونی مبتلایان در این استان به ۱۳ نفر رسید.
دکتر محمد کریمیان روز جمعه در اطلاعیه شماره ۱۳ دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار داشت: امروز آزمایش کرونای ۲ بیمار بستری مثبت گزارش شد که با احتساب ۱۱ مورد مثبت روزهای اخیر تاکنون آزمایش‌ ۱۳ بیمار در استان مثبت اعلام شده است.
وی یادآور شد: روز گذشته با تلاش و کوشش پرسنل درمانی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی چهار نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبودی کامل یافته و ترخیص شدند.

۴.۱ درصد مبتلایان به کرونا در ایران فوت می کنند

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی کشور و نماینده وزیر بهداشت در قرارگاه مبارزه با کرونا گفت: میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور ۴.۱ درصد است که این نقطه بسیار مثبت و امیدوارکننده ای محسوب می شود.
دکتر علی دلپیشه روز یکشنبه در نشست قرارگاه مدیریت بیماری کرونا استان ایلام اظهار داشت: تمام ظرفیت و توان دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه های نیروی انسانی، اعتبارات، زیرساخت ها و ... برای مدیریت بیماری کرونا به کار گرفته می شود همچنین از ظرفیت و توان فرمانداران در سطح شهرستان ها نیز برای مقابله با این بیماری به خوبی استفاده شود.

احتمال افزایش بیماران کرونا در ایلام وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۲ نفر و افراد مشکوک به این بیماری نیز ۱۸ نفر است که با اعلام نتیجه آزمایش ها احتمال افزایش آنها وجود دارد.
دکتر محمد کریمیان روز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: شهرستان های ایلام، آبدانان و ایوان بیشترین آمار مشکوک به بیماری کرونا را به خود اختصاص دادند که البته دلایل آن باید بررسی شود.
وی افزود: در این راستا باید کنترل و نظارت بر مبادی ورودی شهرها با دقت بیشتر و برنامه ریزی بهتر و همچنین همکاری دستگاه های ذیربط افزایش یابد.

ایلام به آزمایشگاه تشخیص کرونا مجهز شد

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قرارگاه مقابله با ویروس کرونا منطقه غرب کشور گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان ایلام، این استان به امکانات تشخیص کرونا مجهز شد.
دکتر علی دل‌پیشه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از تهیه کیت آزمایشگاهی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با ارایه آموزش‌های لازم به متخصصان دانشگاه علوم پزشکی استان، از امروز تمامی آزمایش‌های تشخیص کرونا در ایلام انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: راه‌اندازی این آزمایشگاه در سرعت بخشی تشخیص و انجام اقدامات لازم بسیار تاثیرگذار است.


نماینده وزیر بهداشت: روند شیوع کرونا در غرب کشور پایدار است

نماینده وزیر بهداشت در قرارگاه مبارزه با کرونای غرب کشور گفت: روند شیوع کرونا در غرب کشور نسبت به سایر مناطق پایدارتر است اما توصیه های بهداشتی و عدم حضور در اجتماع باید جدی گرفته شود.
دکتر علی دل پیشه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از مردم با وجود تذکرات و توصیه ها موضوع کرونا را جدی نمی گیرند و همین مساله بسیار نگران کننده است.
وی از مردم خواست: از تردد غیر ضروری حتما خودداری کنند و نسبت به رعایت بهداشت محیط منزل، شستن مرتب دست ها و ضدعفونی محل کار توجه جدی داشته باشند.

استاندار ایلام: پذیرش و اسکان مسافران نوروزی ممنوع است

استاندار ایلام گفت: جهت پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن ممنوع است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه اظهار داشت: مسافران نوروزی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به ایلام سفر نکنند.
وی اضافه کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه های ستاد تسهیل مسافران نوروزی لغو شده است و فعالیت این ستاد در ذیل ستاد پیشگیری و مبارزه با این بیماری و در جهت جلوگیری از ورود مسافران به استان در ایام نوروز سمت و سو می یابد.

مسافران مشکوک به کرونا بدون هیچ ملاحظه ای قرنطینه می شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: با توحه به شیوع بیماری کرونا برای پیشگیری از انتشار بیشتر آن در سطح استان مسافران مشکوک به کرونا بدون هیچ ملاحظه ای به قرنطینه می روند.
به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، محمد  نوذری از مبادی ورودی پل سیمره و جاده حمیل به ایلام در شهرستان های هلیلان و چرداول بازدید کرد و درجریان پایش و کنترل تست غربالگری کرونا در این ورودی ها قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید خواستار پایش و کنترل جدی مبادی ورودی استان در این شرایط شد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مسافران دارای علائم بیماری کرونا باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند و در این زمینه باید بدون هیچ ملاحظه ای عمل کرد.

آغاز ارایه آموزش های مجازی به دانش آموزان ایلامی

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا ارایه آموزش های مجازی به دانش آموزان این استان آغاز شده است.
اسفندیار رستم زاد شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور به تمامی مدارس استان ابلاغ شده است تا از طریق فضای مجازی آموزش های درسی را به دانش‌آموزان ارایه کنند.
وی ادامه داد : در این زمینه تاکنون ۲ جلسه با متولیان مربوطه نیز برگزار و تولید محتوا نیز انجام شده است تا با توجه به روند تعطیلی طولانی‌زمدت مدارس خللی در روند تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد نشود.

استاندار: سلامت بهداشتی اقلام وارداتی به ایلام باید کنترل شود

استاندار ایلام بر لزوم نظارت دقیق و مستمر نهادهای مسوول بر ورود هرگونه کالای وارداتی به استان بویژه اقلام مرتبط با ایام نوروز تاکید کرد.
قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار، ضمن تقدیر از دستگاه های اجرایی استان، بهداشت و درمان کبرای مقابله با بیماری کرونا اظهار  داشت: در آستانه نوروز از مردم استان انتظار داریم یک نفر از اعضای خانواده برای خرید شب عید مراجعه کند چرا که این امر می تواند از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند.
وی افزود: امکان تعطیل کردن مغازه ها در شرایط موجود نیست، باید تعزیرات حکومتی استان و دستگاه ذیربط اقدامات لازم را در مبارزه با گرانی اقلام در ایام نوروز اتخاذ و قیمت ها براساس فاکتور واقعی ارائه شوند.

امام جمعه ایلام: رسانه های دشمن بر موج کرونا هراسی سوار شده اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: موتور رسانه ای دشمن برای تضعیف روحیه و ایجاد موج وحشت و هراس در میان مردم ویروس کرونا را در نظر آنها وحشتناک و مهارنشدنی معرفی کرده و بر موج کرونا هراسی سوار شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ویروس کرونا یک موضوع عادی است که با رعایت مسائل پیشگیرانه فردی و اجتماعی قابل کنترل و مهار است در حالیکه که رسانه های معاند ویروس کرونا را در نظر مردم ایران بزرگ و قوی جلوه داده اند.

استاندار: ساعت کاری ادارات ایلام کاهش یافت

استاندار ایلام از کاهش ساعت کاری ادارات این استان به منظور پیشگیری از سرایت ویروس کرونا خبر داد.
قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: بر اساس تصمیم این ستاد ساعت کاری ادارات استان از ۷.۳۰ صبح تا ۱۳.۳۰ تعیین می شود که این مصوبه تا پایان هفته جاری ادامه می یابد و در خصوص بانک ها ساعت کاری بر اساس دستورالعمل مرکز خودشان عمل کنند.
وی یادآور شد: بانوان کارمند که فرزند کوچک تا سوم ابتدایی دارند، کارمندان دارای بیماری قلبی و کارمندان بالای ۶۰ سال سن می توانند به صورت دو کاری فعالیت کرده یا مرخصی بدون کسر حقوق بگیرند.

معاون استاندار ایلام: روال عادی ادارات شامل کارمندان دورکار نمی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام با بیان اینکه ساعت کاری ادارات و نهادهای مختلف استان از فردا به روال سابق خود بازمی گردد، گفت: این تغییر ساعت شامل کارمندان دورکار نمی شود.
معروف بسطامی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تغییر ساعت کاری ادارات شامل کارمندانی که شرایط دورکاری دارند نمی شود و این افراد در صورت تمایل می توانند کماکان در منزل خود به کارهای محوله خود بپردازند.
وی یادآور شد: پیرو تصمیم ستاد ملی مدیربت کرونا در کشور ساعت کار ادارات در استان ایلام از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر خواهد بود.

کاهش چشمگیر ذخایر خون و فرآورده های خونی ایلام

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: ذخایر خون و فرآورده های خونی این استان در اسفند ماه به پایین میزان سطح خود رسیده است که شیوع کرونا، سرمای هوا و برنامه های پیشواز عید نوروز خانواده ها در این کاهش نقش موثری دارد.
دکتر سحر سنایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع اپیدمی کرونا و ترس از ابتلا به این بیماری ویروسی و عدم خروج مردم به ویژه اهداکنندگان مستمر و باسابقه از منزل باعث شده است میزان کاهش خون و فرآورده های خونی اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.
وی از اهداکنندگان باسابقه و مستمر استان ایلام خواست برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون استان مراجعه کنند و افزود: پایگاه انتقال خون ایلام در زمینه تامین نیاز گروه های خونی منفی و همچنین فرآورده های خونی از جمله پلاکت خون  با کاهش شدید و جدی مواجه شده است.

سمپاشی و ضدعفونی شبانه شهر ایلام‌

شهردار ایلام از آغاز سمپاشی و ضدعفونی شبانه اماکن عمومی شهر ایلام از امشب خبر داد و گفت: شهر ایلام هر شب با بیش از ۲۰ هزار لیتر سم ضدعفونی می شود.
طالب صادقیان شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ دستگاه ماشین سمپاشی و ۲۰ دستگاه سمپاش انفرادی برای این عملیات اختصاص یافته و حدود ۱۰۰ نفر از عوامل و نیروهای شهرداری بکار گرفته شده است.
وی افزود: در این طرح که از امشب تا پایان موج بیماری ویروسی کرونا در ایلام انجام می شود تمام هسته های عمومی جمعیتی شهر ایلام ضد عفونی و کلریده می شود.

گشت مشترک پلیس راه و علوم پزشکی در جاده های ایلام آغاز شد

رییس پلیس راه ایلام گفت: گشت مشترک دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راه به منظور کنترل ماشین های عبوری برای پیشگیری از بیماری کرونا از امروز آغاز شده است.
سرهنگ رضا همتی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گشت و کنترل امروز در تمام مبادی ورودی و خروجی استان ایلام شروع شده است.
وی افزود: در این طرح وضعیت سلامت رانندگان و سرنشینان پلاک های عبوری غیر ایلامی چک و کنترل می شود.

خدمات مشترکان گاز ایلام از طریق میز الکترونیک انجام می شود

مدیرعامل شرکت‌ گاز ایلام گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم، انجام تمام خدمات مرتبط با مشترکان این شرکت از طریق میز الکترونیک فراهم است و نیازی به مراجعه حضوری مشترکان نیست.
عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جهت کنترل و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و کاهش تردد و مراجعات مردمی به ادارات گاز شهرستان ها، انجام کلیه امورات عادی بصورت غیرحضوری (تلفنی–سامانه ارتباط با مشتریان CRM) صورت می پذیرد.

ملاقات با مددجویان و ساکنان مراکز بهزیستی ایلام ممنوع شد

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و ارتقا سلامت مددجویان و ساکنان مراکز بهزیستی، ملاقات با این افراد در مراکز شبانه روزی این سازمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
 زهرا همتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور دستورالعمل پیشگیری و کنترل کرونا">ویروس کرونا برای این مراکز شامل کمپ های ترک اعتیاد، خانه های سالمندان، مراکز نگهداری معلولان، خانه سلامت دختران، خانه امن زنان و دختران و شیرخوارگاه ارسال شده است.
وی ادامه داد: ممنوعیت این ملاقات ها شامل اعضای خانواده‌های این مددجویان، خیرین و بازدیدهای تخصصی کارشناسان این سازمان است.

واحد تولید ماسک و پدالکلی در ایلام راه اندازی می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: واحد تولید ماسک یکبار مصرف، پدالکلی و لباس بیمارستانی در شهرک صنعتی ایلام در روزهای آینده راه اندازی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام، یارالله نصیری اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز ظرفیت تولید ماسک ۳۰۰ هزار عدد و پدالکلی ۱۵ میلیون عدد در سال خواهد بود.
وی افزود: با بهره برداری کامل از این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

تغییر سبک زندگی لازمه مقابله با استرس کرونا

سرپرست مرکز تحقیقات آسیب های روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا برای جلوگیری از استرس در این مقطع زمانی سعی کنید سبک زندگی سالمی از نظر تغذیه، خواب، ورزش، اعمال مذهبی و ارتباطات سالم اجتماعی با اعضای خانواده و از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های اجتماعی با اقوام و دوستان داشته باشید.
دکتر فتح الله محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داشتن احساس غم و ترس، عصبی بودن و بیقراری هنگام یک بحران موضوعی تقریبا طبیعی است و صحبت کردن با افرادی که به آنها اعتماد دارید یا افراد صاحبنظر مانند پزشکان، کادر بهداشتی، درمانی، دوستان و اعضای خانواده می تواند مفید باشد.

ایمن سازی زندان های ایلام در برابر کرونا

سرپرست اداره کل زندان‌های استان ایلام گفت: اماکن نگهداری زندانیان و بازداشتی ها برای مقابله و پیشگیری از سرایت ویروس کرونا ضدعفونی، کلریده و ایمن سازی شده است.
توفیق مهدی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ضدعفونی شامل زندان، بازداشتگاه، بندنسوان، آسایشگاه سربازان و کارکنان شیفت، آشپزخانه و اماکن خدماتی و درمانی زندانی هاست.
وی افزود: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از البسه استریل برای زندانیان و بازداشتی ها، سربازان و کارکنان استفاده می شود و تمام تلاش این است که در این موقع حساس تا حد امکان از بازداشت و زندان افراد به جز موارد خاص و حاد خودداری شود.

نیمی از زندانیان ایلامی تا ۱۵ فروردین ماه به مرخصی رفتند

سرپرست اداره کل زندان‌های ایلام از اعطای مرخصی به نیمی از زندانیان خبر داد و گفت: در این راستا و براساس صلاحدید مراجع قضایی مرخصی زندانیان این استان تا نیمه اول فروردین ماه تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های استان ایلام توفیق مهدی زاده روز پنجشنبه اظهار داشت: تمام زندانی هایی که شرایط گرفتن مرخصی داشته، زندانیان نظامی و دارای رای باز مرخصی انها تا نیمه اول فرودین ماه به علت شیوع کرونا تمدید شد.
وی افزود: هم اکنون نیمی از زندانیان این استان به مرخصی رفته اند و بازداشتگاه، تمام اماکن زندان، محل های نگهداری زندانیان، خوابگاه و استراحتگاه سربازان و نیروهای شیفت به طور مرتب ضدعفونی می شود.

کشف ۶۰ لیتر الکل و پلمب چهار واحد صنفی متخلف در ایلام

همزمان با شیوع ویروس کرونا مبارزه با سودجویانی که نسبت به احتکار و گرانفروشی لوازم بهداشتی اقدام کنند در استان ایلام تشدید شده است که در این راستا ۶۰ لیتر الکل کشف و چهار واحد صنفی متخلف پلمب شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد سهراب زاده دادستان دره شهر در این خصوص گفت: در گشت مشترک دادستانی، شبکه بهداشت، تعزیرات و پلیس اطلاعات و امنیت پس از بازرسی تعدادی از داروخانه ها و فروشگاه های سطح شهر حدود ۶۰ لیتر الکل سفید از انبار یک فروشگاه کشف شد.

۹ واحد صنفی متخلف در ایلام پلمپ شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام از پلمپ ۹ واحد صنفی متخلف خبر داد و گفت: در این راستا ۱۸ پرونده تخلف تعزیراتی به ارزش بیش از ۵۶۰ میلیون ریال نیز تشکیل شده است.
علیرضا لطفی علی آبادی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم اطلاع‌رسانی به مردم و همچنین افزایش مشارکت مردمی در کنترل بازار  اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام  بصورت  شبانه روزی نظارت و بازرسی بر بازار و بویژه  عرضه کنندگان  اقلام مرتبط با این بیماری را در پیش گرفته است.

اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی ایلام تا پایان فروردین تمدید شد

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا به منظور کاهش تردد مردم، دفترچه‌های بیمه‌ای این استان که تا پایان بهمن ۹۸ اعتبار دارند، تا سی‌ام فروردین ۹۹ تمدید می‌شوند.
سهیلا ملکشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و نیاز به تمدید اعتبار نخواهد بود که با این کار، پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار میلیون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی در سراسر کشور کاهش یابد.
وی افزود: همچنین متقاضیانی که صفحات دفترچه‌های آنها تمام شده است، می‌توانند از طریق خدمات غیرحضوری برای دریافت دفترچه جدید اقدام کنند.

کودکان کار و آسیب دیدگان اجتماعی ایلام لوازم بهداشتی دریافت می کنند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا و ارتقا سلامت جامعه هدف این سازمان لوازم بهداشتی برای کودکان کار و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی این سازمان تهیه می‌شود.
عبدالصباح کارزانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور برای هر یک از مددجویان زیر پوشش حوزه اجتماعی شامل کودکان کار، کودکان شیرخوارگاه و خانه کودک و نوجوان و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مراکز خانه امن و سلامت اورژانس اجتماعی مبلغ ۳۰۰ هزار ریال هزینه شده است.

ملاقات با مددجویان و ساکنان مراکز بهزیستی ایلام ممنوع شد

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و ارتقا سلامت مددجویان و ساکنان مراکز بهزیستی، ملاقات با این افراد در مراکز شبانه روزی این سازمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
 زهرا همتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور دستورالعمل پیشگیری و کنترل کرونا">ویروس کرونا برای این مراکز شامل کمپ های ترک اعتیاد، خانه های سالمندان، مراکز نگهداری معلولان، خانه سلامت دختران، خانه امن زنان و دختران و شیرخوارگاه ارسال شده است.
وی ادامه داد: ممنوعیت این ملاقات ها شامل اعضای خانواده‌های این مددجویان، خیرین و بازدیدهای تخصصی کارشناسان این سازمان است.

نظافت برای مبارزه با کرونا، تصمیم قاضی آبدانانی برای مجازات متهم

قاضی دادگاه کیفری شهرستان آبدانان در اقدامی با توجه به شیوع کرونا، ۵۴۰ ساعت نظافت برای مبارزه و مقابله با این بیماری را جایگزین مجازات یک متهم کرد.
کامران رومیانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام ضمن توجه به تحقق اهداف عدالت کیفری در تعیین مجازات و توجه به حفظ سلامت شهروندان در برابر ویروس کرونا انجام گرفته است.
وی ادامه داد: به همین منظور در دادنامه اخیر کیفری جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا متهم مکلف به اجرای مجازات تکمیلی با عنوان تنظیف و ضدعفونی کردن مساجد، حسینیه ها و پایانه مسافربری شهر شده است.

تمام اماکن و رویدادهای ورزشی ایلام تا پایان سال تعطیل شد

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: برای پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا تمامی مسابقات، تمرینات و باشگاه های ورزشی این استان تا پایان سال تعطیل شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام مظفر علی شائی اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه شماره پنج ستاد مقابله با کرونا در ورزش، تمام اماکن و باشگاه های ورزشی،مسابقات، لیگ های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه ها در سراسر کشور تعطیل اعلام شد.
وی با تاکید بر الزام همه اماکن و باشگاه‌های ورزشی نسبت به این مصوبه افزود: فعالیت در اماکن ورزشی به هر عنوانی ممنوع است و این ممنوعیت به همه باشگاه ها و مکان‌های ورزشی اطلاع رسانی شده‌ است.

پخش فیلم‌ مستندساز ایلامی در سازمان ملل

مستندساز ایلامی و کارگردان فیلم در گرداب انقراض گفت: فیلم در گرداب انقراض به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به نمایش در می آید.
 فتح الله امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی حیات وحش با همکاری دبیرخانه کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض انقراض (CITES) و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و جشنواره زیست محیطی بین المللی جکسون هل فیلم های موثر در حوزه حیات وحش و محیط زیست به نمایش در می آید.

سعید شهبازی فرماندار هلیلان شد

سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تاسیس هلیلان در حکمی منصوب شد.
به گزارش ایرنا، بخش هلیلان تا بهمن ماه امسال جز  شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان  یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد.
با توجه به این که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیش بود و اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی و سایر عوامل برگزار کننده انتخابات هلیلان زیر مجموعه شهرستان چرداول بودند، معرفی فرماندار شهرستان  تازه تاسیس هلیلان به بعد از انتخابات موکول شد.

۶۸ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایلام شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: به دنبال بارش‌های سیلابی هفته گذشته در استان، سدهای سه گانه استان به میزان ۶۸ میلیون مترمکعب آبگیری شدند.
احسان یارمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر میزان آبگیری مربوط به سد دویرج دهلران با ۴۷ میلیون مترمکعب بوده است.
وی میزان حجم کنونی سد دویرج دهلران را ۱۹۵.۵ میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: طی بارندگی های اخیر بیش از ۲۱ میلیون مترمکعب آب از این سد رهاسازی شده است.

سد دویرج دهلران سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: سد مخزنی دویرج شهرستان دهلران بعد از مهار و کنترل سیلاب سهمگین اخیر، شب گذشته سرریز کرد.
علی پوراحمد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت مخزن این سد ۲۰۵ میلیون مترمکعب است که در بارندگی های هفته گذشته بیش از ۶۵ میلیون متر مکعب سیلاب کنترل کرده‌ است. 
وی میزان‌ ورودی آب در بارندگی های سیلابی اخیر به سد دویرج دهلران را ۶۵ میلیون‌ متر مکعب عنوان کرد و افزود: طی این‌ مدت ۷۰ میلیون‌ متر مکعب نیز رهاسازی آب از این سد صورت گرفته است.

شهروندان ایلامی از مصرف غیرضروری آب خودداری کنند

شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در اطلاعیه ای از شهروندان خواست: ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیرضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها خودداری شود تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.
در این اطلاعیه که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: به اطلاع شهروندان ایلامی می‌رساند به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و هم‌چنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب ایلام به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.
اطلاعیه حاکیست: افزایش مصرف آب در روزهای گذشته موجب افت فشار در برخی مناطق شهر ایلام شده است.

فعالیت تجاری مرز مهران از سر گرفته شد

مدیرکل گمرک استان ایلام از بازگشایی مرز مهران( شهید سپهبد قاسم سلیمانی) خبر داد و گفت: فعالیت تجاری در این مرز از امروز از سر گرفته شد.
روح الله غلامی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح امروز گمرک عراق تشریفات گمرکی کالاهای ورودی از ایران را انجام می دهد و عملیات ورود و تخلیه کامیون‌های ایرانی در مرز مهران طبق روال گذشته صورت می‌گیرد.
وی افزود: با ورود کامیون‌های عراقی از صبح امروز عملیات بارگیری کالاهای صادراتی ایرانی توسط کامیون‌های عراقی در حال انجام است.

۴۰۰ هزار اصله نهال در ایلام غرس می شود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۴۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر به مناسبت هفته درختکاری در استان ایلام کاشته یا توزیع می شود.
حجت اله فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهال ها در نقاط مختلف استان و بر اساس شرایط اقلیمی هر منطقه کاشته می شود.
وی افزود: ادارات و نهادها و آحاد مردم در صورت تمایل می توانند برای دریافت نهال رایگان در هفته درختکاری به ادارات منابع طبیعی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

۲۸ هکتار زمین برای احداث منازل روستای چم شیر واگذار شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام از واگذاری ۲۸ هکتار زمین به اهالی روستای چم شیر عرب رودبار از توابع شهرستان سیروان خبر داد و گفت: این میزان زمین به صورت رایگان برای احداث ۳۰۰ واحد مسکونی به اهالی این منطقه واگذار شده است.
حبیب الله محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی جانمایی روستای چم شیر منطقه عرب رودبار از توابع شهرستان سیروان که در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال جاری زیرآب رفت، انجام شده است.
وی افزود: کار نقشه‌برداری، طراحی، مراحل آزمایش و مطالعات مکان استقرار روستای جدید توسط کارشناسان ذیربط انجام و با آماده سازی زمین مربوطه قطعات زمین به نسبت نیاز اهالی تقسیم‌بندی شده و جهت ساخت‌وساز در اختیار مردم منطقه قرار گرفت.

ارائه مجوز مشاغل خانگی در ایلام الکترونیکی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی به منظور تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت و کرامت مردم، صدور مجوز مشاغل خانگی الکترونیکی شد.
 شکراله شیرخانی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شفافیت و تسهیل گری در فرآیند صدور مجوزهای مشاغل خانگی از مزایای مجوزهای الکترونیکی است و این طرح در ابتدای سالجاری در استان اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه مشاغل خانگی باید ساماندهی شوند، افزود: اجرای این طرح می تواند با شناسایی رسته های مزیت دار و هدایت تسهیلات به این سمت و سو، موجب تقویت تولید شود و رونق ملی را فراهم آورد.

حفاری تونل اول ایلام - مهران امسال پایان می یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از ۸۴۰ متر طول تونل اول راه کربلا تاکنون ۷۴۰ متر آن حفاری شده است و تا پایان سال جاری حفاری پایان می یابد.
علی اصغر کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پایان کنگره بزرگ اربعین و برگشت ترافیک محورهای استان به روال عادی، ادامه عملیات تکمیلی پروژه های بزرگراه ایلام - مهران در دستور کار قرار گرفت.
وی در خصوص وضعیت تونل های مسیر ایلام - مهران افزود: هم اکنون پیمانکاران قطعات مختلف به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا ۱۰۰ متر باقی مانده از حفاری تونل اول راه کربلا (کیلومتر ۵) را قبل از پایان سال جاری تکمیل کنند.

جشن نیکوکاری در ایلام الکترونیکی برگزار می شود

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: امسال به منظور رعایت مسائل و موارد مربوط به بهداشت عمومی و جلوگیری از انتشار کرونا ویروس، جشن نیکوکاری به صورت غیر حضوری و استفاده از روش های الکترونیکی برگزار می شود.
ضیاء رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم استانی های عزیز می توانند از طریق تلفن های همراه  با شماره گیری کد#۰۸۴*۱*۸۸۷۷* و نیز از طریق اپلیکیشن هایی که از طریق رسانه های استانی معرفی شده در جشن نیکوکاری شرکت و کمک های خود را در اختیار نیازمندان استان قرار دهند.
وی ادامه داد: علاوه بر این روش ها، ادارات و دفاتر این نهاد در سراسر استان نیز این آمادگی را خواهند داشت که کمک های مردم نوع دوست استان را دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.