مجید عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰۷ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آراء در این حوزه انتخابیه مستقر می شود که از این تعداد ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار هستند.

وی با اشاره به پیش بینی ۷۱ شعبه اخذ رای برای شهرستان دهلران افزود: از این تعداد ۴۱ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار است.

فرماندار دهلران یادآور شد: حوزه انتخابیه دهلران شامل ۱۲ حوزه اصلی و فرعی است که از این تعداد یک حوزه اصلی و ۱۱ حوزه فرعی خواهد بود.

عسگری با اشاره به چهار هزار عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه دهلران تاکید کرد: همه ساز و کارهای لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای اندیشیده شده است.

وی رعایت اصل بی طرفی، امنیت، سلامت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را از مهم‌ترین ارکان انتخابات ها برشمرد و اضافه کرد: طرفداران و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات و کلیه برنامه‌های تبلیغی خود را بر اساس قانون و رعایت بایدها و نبایدهای انتخابات و تبلیغات پیگیری و از هرگونه تخریب و اتهام زدن به دیگر نامزدها دوری و اخلاق انتخاباتی مد نظر داشته باشند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

استان ایلام بر اساس آمار رسمی در ۱۰ دوره گذشته برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات را ثبت کرده است که از ۷۰ درصد معیار مشارکت حداکثری بالاتر است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که از این تعداد داوطلب ۴۱ نفر در حوزه انتخابیه ایلام و ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه دهلران با هم به رقابت می پردازند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.