به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در دهمین نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام اظهار داشت: دستگاهی هرجا مجوزی صادر کرد باید در قبال آن احساس مسوولیت کند و در این راستا دستگاه های اجرایی باید بر بخش خصوصی که زیر نظر آنها فعالیت می کنند و مجوز فعالیت های آنها را صادر می کنند نظارت داشته باشند و در عملکرد این بخش ها باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این که در بازار توزیع کالا سه گروه انباردار و بنک دار، خرده فروش و مصرف کننده رو به رو در این چرخه حضور دارند، گفت: سامانه ای باید برای نظارت بر فعالیت دو دسته اول ایجاد و ورود و خروج کالا در انبارها و خرده فروشان در این سامانه ثبت و پایش شود تا در خصوص کنترل قیمت ها و احتکار و قاچاق کالا نیز مدیریت لازم صورت گیرد.

وی افزود: اولین حلقه گمشده در استفاده از سامانه ثبت کالا در انبارها عدم آموزش و اطلاع رسانی برای انبارداران و بنکداران است. باید در این زمینه آموزش های لازم و اطلاع رسانی دقیق برای همه انبارداران در استان ارائه شود و اصول بر پایه اعتماد متقابل باشد و البته اساس کار اگر بر شفاف سازی استوار باشد و ورودی و خروجی کالا ثبت شود هیچ تخلفی صورت نخواهد گرفت.

رییس شورای مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان ایلام یادآور شد: با استفاده از نظرات صنوف و بازاریان در کارگروه و تفاهم با آنها نسبت به مدیریت و کنترل بازار و پیشگیری از بحران ها و جلوگیری از افرادی که به دنبال دور زدن قانون هستند، اقدام شود و در این مسیر راهکاری برای حذف واسطه ها و دلالان غیر رسمی اندیشیده شود.

وی با اشاره به ثبات بازار در شرایط کنونی توضیح داد: هرچند کشور در حال حاضر با بحران رو به رو نیست ولی ما با ترفندهای جنگ روانی رو به رو هستیم که باید راهکاری برای مبارزه با این جنگ روانی ایجاد کنیم تا در مدیریت بازار خلل ایجاد نشود.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی در جهت مدیریت بهتر بازار شد و اضافه کرد: این کارگروه با حضور نمایندگان چهار طرف صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، صنوف و بازاریان و دادگستری شکل گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.