حسینعلی امیری عصر سه شنبه در جریان سفر به استان ایلام در بازدید از شهرستان تازه تاسیس هلیلان در جمع مردم این منطقه اظهار داشت: تلاش دولت تدبیر و امید توجه به روستاها، احداث زیرساخت های مختلف و امکانات برای ایجاد موجب یک زندگی باعزت در مناطق روستایی است که ارتقای بخش هلیلان از توابع سابق چرداول به شهرستان هم در همین راستای محرومیت زدایی است.

وی با بیان اینکه روستاییان و عشایر مولدان اصلی ثروت در جامعه و محل تامین امنیت غذایی جامعه هستند، افزود: سکونتگاه های روستایی یکی از نظام های اصلی در جامعه هستند و اگر نیاز و زیرساخت های روستاییان و عشایر برای آنها تامین باشد نیازی به مهاجرت و ترک روستاها نخواهند داشت.

امیری با اشاره به دهه فجر و پیروری انقلاب یادٱور شد: کشور ایران قبل از انقلاب هیچ گونه استقلالی نداشت در حالی که امروز کشور با بهره مندی از استقلال سیاسی مردم را در تعیین سرنوشت خود حاکم و دخیل کرده و تمام سطوح مدیریتی کشور با اتکا به خود مردم اداره می شود.

وی با بیان اینکه خدمات و برنامه های گسترده نظام در حوزه های دیگر از جمله فرهنگی و اقتصادی قابل قیاس با دوران  پهلوی نیست، اضافه کرد: به برکت انقلاب کشور در بخش فرهنگی گام های بسیار بزرگی برداشته شده است و سال هاست که شرایط برای حضور همه از هر قشر، قوم، قبیله و زبانی برای رسیدن به تمام سطوح مدیریتی کشور فراهم است.

وی با اشاره به اینکه امروز شرایط کشور حوزه های  مختلف بسیار خاص است، گفت: جمهوری اسلامی در سال های گذشته هیچ گاه در تنگناهای ظالمانه امریکا و برخی کشورهای منطقه قرار نداشته است و ما حتی در زمان جنگ راحت نفت را به فروش می رساندیم و امکانات مورد نیاز کشور را به طرق مختلف و سختی های فراوان به دست می آوردیم.

امیری افزود: اما امروز کشور ما به علت تحریم های ظالمانه جبهه استکبار و زیاده خواهی های غیر منطقی آمریکا حتی برای دارو نیز تحت تحریم است که البته ایران اسلامی به فرموده مقام رهبری شرایط پیش آمده و تحریم ها را تبدیل به احسن و تا حدود زیادی خودکفا کرد و کشور در تامین نیازهای خود از جمله موضوع تولید و تامین دارو گام های بلند و قابل توجهی را برداشته است، هرچند منکر وجود مشکلات و کمبودها در برخی حوزه ها نیستیم ولی دولت و سایر مسوولان نظام به طور جدی در صدد رفع یا کاهش چالش های موجود هستند.

وی اظهار داشت: افراد و کشورهایی که در مورد ایران مسایلی چون حقوق بشر را مطرح می کنند، اما در عمل و آشکارا برای تحقق خواسته های نابحق و زیاده خواه خود در مقابل مردم ولایتمدار ایران ایستاده اند و در همه زمینه ها با اعمال فشار مردم را تحریم کرده اند و امروز رمز ضروری خنثی کردن هجمه ها و فشارهای امریکا و همپیمانانش افزایش اتحاد و انسجام مردم و مسوولان کشور در همه سطوح و زمینه ها است.

وی اقتدار، آرامش و امنیت ایران را مدیون خون شهدا از جمله شهید قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: شهدا در بطن جامعه ایثارگر ایران اسلامی حضور دارند و حتی در پس پرده شهادت نیز حمایت خود را از انقلاب و نظام برنمی دارند و ما باید با تلاش برای عمران و آبادانی کشور جایگاه ایران در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی تقویت کنیم تا شرمنده شهدا و ایثارگران نباشیم.

 معاون رییس جمهوری با اشاره به انتخابات اسفندماه هم یادآور شد: اسفندماه ایران اسلامی با مشارکت همه آحاد جامعه انتخابات پرشور و پرشکوه را رقم خواهد زد و در این انتخابات از همه  اقشار، اقوام، مناطق و جریان های سیاسی و حزبی نامزد خواهندداشت و طبق تجارب پیشین هرگاه انتخابات ایران با مشارکت حداکثری مردم همراه بوده طمع دشمنان هم کمتر شده است.

وی گفت: مردم شریف ایلام نیز همچون سایر نقاط ایران اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب تاکنون به کرات ثابت کرده اند که مردم در بزنگاه های حساس برای حمایت از انقلاب پشت نظام خود ایستاده اند و بدون شک در انتخابات پیش رو هم حماسه سازی تاریخی را در برابر دیدگان مبهوت سردمداران استکبار به نمایش خواهند گذاشت.

ادای احترام به شهدای گمنام در بدو ورود به استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، شرکت در جلسه شورای اداری و رونمایی از پروزه های دهه فجر از دیگر برنانه های سفر یک روزه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری به استان ایلام برای دومین بار در سال جاری بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.