حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: با توجه به درپیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سرنوشت فصلی از تاریخ انقلاب به دست نمایندگان گره خورده و مردم نیز با انتخاب این افراد با حضور در انتخابات وظایف خود را ایفا کنند.

وی افزود: هر فردی که قانون به وی حق رای داده است باید پای صندوق حاضر شود و در شرایط موجود با حضور خود دشمنان انقلاب و نظام را مایوس کند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: مهمترین وظیفه ملت در انتخابات، رای دادن و انتخاب شایسته ترین فرد است چرا که در صورت عدم انتخاب اصلح پیامدهای منفی آن گریبان آنها را می گیرد.

وی تاکید کرد: فرد اصلح باید دارای خصوصیاتی از جمله امین و قابل اعتماد بودن، بصیرت، پایبندی به تعهد و یاریگر مظلومان و ستمدیدگان باشد.

 حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: افراد بی دین مورد اعتماد نبوده و به وعده های خود نیز عمل نمی کنند و دغدغه اصلی آنها مردم نیست بلکه رسیدن به اهداف و جایگاه خود در اولویت آنها قرار دارد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان مردم باید توجه کنند، عرصه تبلیغات نامزدها میدان آزمایشی است تا افرادی که در این عرصه حضور پیدا می کنند چهره واقعی خود را در کنار زدن رقیب یا تخریب و تضعیف دیگران نشان دهند.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: افرادی که با آرای مردم وارد مجلس می شوند باید بر اجرای قانون نظارت داشته باشند و به وعده های خود عمل کرده تا مدیون مردم نشوند.

وی به حادثه نهم دی ماه اشاره کرد و گفت: حضور بموقع مردم در این صحنه آبی بر آتش فتنه گران بود چرا که با دفاع از آرمان های انقلاب ثابت کردند حامی نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: حضور گسترده مردم در مراسم نهم دی ماه برای دشمن مایوس کننده و برای ملت ایران  بازدارنده است، بنابراین مردم با حضور گسترده خود بار دیگر نقشه های دشمن را خنثی کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان نیز در این شرایط باید با انجام کارهای جهادی به مردم دلگرمی داده و به دنبال حل مشکلات آنها باشند.

۹۵درصد جمعیت استان باسواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز پیش از خطبه های نماز جمعه ایلام گفت: میزان باسوادی در استان بیش از ۹۵ درصد است و تنها پنج درصد جمعیت بی سواد هستند.

اسفندیار رستم زاد اظهار داشت: ۸۳ درصد روستاییان کشور قبل از انقلاب بی سواد بودند که بعد از پیروزی انقلاب  این میزان کاهش چشمگیری داشته و کمتر کسی در جامعه بی سواد است.

وی افزود: از جمعیت ۳۹۹ هزار و ۱۲۹ هزار نفری رنج سنی ۱۰ تا ۴۰ سال در استان، ۲۱ هزار و ۳۹۹ نفر معادل ۵.۴ درصد جمعیت استان بی سواد هستند که تلاش می شود تا ۲ سال آینده بی سوادی در این استان ریشه کن شود.

رستم زاد تصریح کرد: استان ایلام به لحاظ شناسایی و جذب افراد بیسواد و کم سواد رتبه اول کشور را دارد.

رستم زاد یادآور شد: برای عشایر بی سواد ایلامی در صورت کسب مدرک تحصیلی و باسواد شدن پنل های خورشیدی، تانکرهای ذخیره آب و تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.