علی محبی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگی استان ایلام با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال با عنوان پژوهش، خلاقیت، زندگی افزود: از محققان دعوت می شود تا مسایل و مشکلات آموزش و پرورش را در اولویت و دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه اولیا مدارس باید دانش آموزان را با پژوهش و تحقیق آشنا کنند، ادامه داد: ارایه آموزش به دانش آموزان باید طوری باشد که این افراد خلاق، جستجو گر، توانمند و بدنبال علم و دانش باشند.

وی افزود: این افراد باید از دوران مدرسه با مساله تحقیق آشنا شده و همواره بدنبال کسب علم و جدیدترین یافته های علمی باشند.

 مشاور پژوهش و برنامه ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت: علم و تحقیق در دین اسلام نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است بطوریکه ۸۷ درصد آیات قرآن مربوط به کسب علم، تحقیق و پژوهش است.

به گفته محبی، با تکیه بر علم و پژوهش می توانیم بدنبال کسب الگوی استقلال علمی و پیشرفت در حوزهای مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی، و غیره باشیم.

وی تاکید کرد: پژوهش باید مبتنی بر رویکرد فراگیر باشد بطوریکه فرد محقق بتواند مشکلات آینده را شناسایی و با انجام تحقیق راهکارهای عملیاتی آنرا پیدا کرده و ارایه دهد.

در این آیین که با حضور جمعی از فرهنگیان برگزار شد از پژوهشگران برتر فرهنگی استان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.