کتاب در کسوت یک وجیزه و تحفه الهی خداوند متعال به رسولش و مشق دادار دادگر به فرستاده خویش، نسخه شفابخشی است که سلامت انسان را در دو عالم تضمین می کند و بعنوان یک رسانه پایدار مرز بین علم و جهل و مدال بر جلال‌ دانش و جبروت و دانایی، نسل انسان را مدیون خود کرده است، چراکه برگ و بار و بهار عمر دنیا و عقبی وامدار کتاب است.

ثروت بی زوال کتاب با اعجاز عقل ، قدرت عشق را بر عشق قدرت مسلط و بر بلندای دانش افزایی خرامیده و صورت و سیرت جهان را متحول می کند.

کتاب، گوهر علم، صدف سعادت ، غذای روح، مونس تنهایی، همدم دلتنگی، همراه حاضر، ضامن بیداری، دانای خوش زبان و نعمت بی نقمتی است که وجودش امنیت‌ زا و غیبتش وحشت آفرین است.

کتاب آغاز تمدن، نهایت تفخر، باعث برتری، پاسدار آزادی ، میراث سودمند ابناء بشر و نوبر دائمی بوستان بهروزی و بلاغت را در ذهن تاریخ تداعی و بقول انیشتین ، مسیر و سرنوشت انسان را متحول می کند.

بی جهت نیست که کتاب را لذت بخش و غم زدا تلقی می کنند ، آبراهام این معجزه جاودان را سامان بخش دولت آدم ، ویکتور هوگو دوست کتابخوان را امنیت آور ، ولتر کتاب را شاهکار ادبی جهان و حافظ شیرازی نیز کتاب را ضامن دانش و پیامبر دانایی‌ می داند که فقدان آن فهم و فکر و فرهنگ و فرزانگی را تهدید و تکفیر می کند.

کتاب، عشق بر طاق بلند است    ،    ورای‌ دست هرکوته پسند است
فروگیر این کتاب از گوشه طاق   ،    که نگشودش کس و فرسود اوراق
قلم بر دار و نوک خامه کن تیز   ،    به شیرین نغمه های رغبت آمیز
نوای عشق را کن پرده ای ساز   ،     که در طاق سپهرش پیچد آواز

براستی که کتاب رفیق یک رنگی است‌که همچون مهر مادر ، اخلاص و احلاق از کنه وجودش فرو می ریزد و از فریب و حُقد و حیله گری مبراست.

انیس کنج‌ تنهایی کتاب است   ،    فروغ صبح دانایی کتاب‌ است

۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.