دکتر پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مصدوم که بیشتر به علت تصادفات جاده‌ای دچار جراحت‌های شدید بودند با امداد هوایی به بیمارستان‌های تهران، قم، همدان، فارس و البرز منتقل شدند تا همراهان و اقوام این افراد به جای حضور در استان‌های مرزی در استان محل سکونت یا استان‌های همجوار محل سکونت خود روند مداوای بیمار را پیگیری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال تعداد زائران اربعین نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی را نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داد.

دکتر کولیوند یادآور شد: عمده خدمات و تجهیزات پزشکی و تیم‌های درمانی به صلاح دید وزارت بهداشت و با توجه به حجم بالای تردد زائران در استان ایلام و مرز مهران مستقر شد تا به مراجعه‌کنندگان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه دهند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت علاوه بر مرزهای چهارگانه، در سایر کریدورهای مرزی که محل تردد زائران دیگر اتباع خارجی بود نیز تیم‌ها و امکانات پزشکی را مستقر کرد.

وی تاکید کرد: با همکاری وزارت بهداشت کشور عراق تیم‌های درمانی و امداد و نجات به همراه پزشک‌های متخصص و عمومی در تمام درمانگاه‌های ثابت و سیار و چهار ایستگاه درمانی واقع در استان‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا استقرار دارند.

کولیوند از رصد و پایش لحظه‌ای بیماری‌ها در محل تجمع و تردد زائران خبر داد و اظهار کرد: با مدیریت مداوم وضعیت درمان و بهداشت زائران کارگروه‌های بهداشت و درمان مشترک ایران و عراق تاکنون هیچ‌گونه بیماری واگیرداری در بین زائران مشاهده و گزارش نشده است.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.