دکتر راضی ناصری فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت،  ۳۶۳ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و ۴۱۸ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در مناطق مختلف استان بخصوص شهرستان مهران انجام شده است.

وی افزود: به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، ۲ هزار و ۷۶۲ مورد کلرسنجی آب، ۶۸۰ مورد نظارت بر توزیع مواد غذایی، ۷۶۷ مورد بازدید از سرویس‌های بهداشتی، ۲ هزار و ۷۴۰ مورد سنجش پرتابل و ۲ هزار و ۸۹۵ مورد آموزش خادمان انجام شده است.

 ناصری فر یادآور شد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۶۸۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد و ۸۹ هزار و ۵۷۷ ماسک فیلتردار، ۱۰۰ هزار و ۴۸۰ بروشور آموزشی و ۶۳۰ مایع ضدعفونی کننده دست توسط هفت گروه نیروی انسانی بین زائران توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۵۹ نفر از خادمان تحت آموزش قرار گرفتند و ۱۰ هزار و ۱۸۴ نفر نیز از خدمات بهداشتی بهره مند شدند، اضافه کرد: ۸۱۷ نفر نیز از خدمات فشار خون، ۲۷۰ نفر دیابت، یک هزار و ۳۸۳ نفر پرستاری و مامایی به گروه های هدف شامل تزریقات، پانسمان و مراقبت مادران باردار بهره مند شدند.

ناصری فر با بیان اینکه خدمات بهداشت محیط توسط ۲۰ گروه نیروی انسانی صورت گرفته است، گفت: ۱۳ هزار و ۷۲۴ مورد خدمات پزشکی و درمانی در این مدت در سامانه سیب ثبت شده است.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.
شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.
پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.