دکتر محمد کریمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شروع سفر زوار به کربلای معلی برای حضور در راهپیمایی اربعین تاکنون ۷۷۱ نفر در سوانح رانندگی دچار مصدومیت شدند که ۷۳۳ نفر آنان در مراکز درمانی مهران و ایلام بستری شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت به ۶۰ هزار و ۵۸۳ زائر اربعین در پایگاه‌ها، مراکز اورژانس و مراکز درمانی استان خدمات درمانی ارائه شده است.

وی یادآور شد: از تعداد بیماران مصدوم ۳۲۸ مورد به داخل استان و ۱۴۹ مورد آنها نیز به خارج از استان برای مداوا اعزام شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین در مرکز فوریت‌های پزشکی نیز ۳۲ هزار و ۷۰۹ مورد خدمات درمانی ارائه شده، ۲ هزار و ۳۸۳ مورد فراخوان آمبولانس و ۶۱ مورد انتقال با بالگرد صورت گرفته است.

دکتر کریمیان اظهار داشت: در این مدت همچنین ۱۳۲ مورد بیمار به دلیل وخامت حال از مرز عراق وارد کشور شده که بیماری آنان ناراحتی‌های قلبی و فشارخون بوده است.

وی تاکید کرد: با وجود شدت گرفتن موج بازگشت زائران به کشور از مرز بین‌المللی مهران و آماده‌باش تمامی نیروهای درمانی مستقر در مرز مهران تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری در بین زائران مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: خدمات درمانی به زوار تا پایان بازگشت زائران همچنان تداوم دارد و از زائران می‌خواهیم علاوه بر رعایت قوانین رانندگی و احتیاط در مسیرهای جاده‌ای در صورت خستگی استراحت کنند تا دچار بی‌حالی و افت فشار در پیاده‌روی نشوند.

وی تاکید کرد: زائران به منظور حفظ سلامتی خود علاوه بر استفاده از ماسک حتما دست‌های خود را به صورت مکرر با آب شست و شو دهند و در صورت علائم بیماری تنگی نفس، تب، اسهال و ... به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، هشت فروند بالگرد، هشت پزشک متخصص و یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در سه بیمارستان سیار در مهران مشغول خدمات رسانی به زوار هستند و کلیه بیمارستانها و مراکز درمانی ایلام نیز به زوار خدمات درمانی ارائه می دهند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

۷۱۷۷/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.