احمد کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵۷ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند در حالیکه چهارم ماه صفر سال گذشته این میزان تنها پنج هزار و ۲۸۰ نفر بود.

وی اظهار کرد: تصمیم قرارگاه مرکزی اربعین راه اندازی ایستگاه های صلواتی و شروع خدمات رسانی به زائران از ۱۷ مهرماه بود اما با توجه به حجم زیاد زائران در پایانه مرزی مهران خدمات رسانی و برپایی موکب ها در این مرز زودتر از موعد مقرر شروع شده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: بر اساس دستور استاندار از همه دستگاه ها خواسته شده است تمهیدات و اقدامات لازم را در زمینه ارائه خدمات رسانی به زائران انجام دهند و با تمام توان و امکانات در خدمت مسافران اربعین باشند.

کرمی در مورد مشکل آب آشامیدنی زائران نیز توضیح داد: این مشکل دیروز از طریق تانکرهای آب رسان سیار و تهیه بطری های آب معدنی برطرف و آب آشامیدنی زائران در هر دو سوی مرز مهران تامین شد.

وی اضافه کرد: تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان نیز برای شروع فعالیت های خود و ارائه خدمات به زائران  فراخوان شده اند و به تدریج در حال استقرار در مرز هستند.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران گفت: ناوگان اتوبوس درون شهری نیز در مهران مستقر می شود تا پس از هدایت خودروهای شخصی به پارکینگ، زائران بوسیله اتوبوس به مرز منتقل شوند.

کرمی افزود: محل اسکان اضطراری هلال احمر نیز با ۱۰ چادر ۲۰۰ متری در مرز مهران راه اندازی شده است  و با توجه به حجم زیاد زائران در پایانه مرزی مهران، سایر ارگان ها نیز زودتر از موعد مقرر در حال ایجاد موکب های خود در مرز هستند.

وی یادآور شد: از ابتدای ماه صفر تا کنون ۷۹ هزار و ۱۹۵ زائر از مرز مهران تردد کردند که ۵۹ هزار و ۲۵ زائر خروجی و ۲۰ هزار و ۱۷۰ زائر ورودی هستند. 

به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۶ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

به گزارش ایرنا، در حالیکه در شرایط معمول روزانه ۶ هزار زائر ایرانی و عراقی از گذرگاه مرزی مهران تردد می کنند، تنها در شبانه روز گذشته ۵۷ هزار نفر از مرز تردد کردند.

بسته شدن ۲ مرز خسروی کرمانشاه و چذابه خوزستان از چهار مرز رسمی تردد زائران اربعین باعث شد مرز مهران با حجم بالایی از تردد زوار مواجه شد

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.