به گزارش ایرنا، خیابانها و کوچه ها مملو از بچه های ریز و درشتی است که برای حضور در مدرسه دست در دست والدین خود پا در راه کسب علم و دانایی قرار می دهند تا چراغ فروزانی شوند برای آبادانی فردای کشور.

روز اول پاییز بوی ماه مهر و مهربانی همه فضای ایران را معطر می کند و شوق دانش اندوزی تمام فضای مدرسه و خانه ها را پر می کند و این روزها همه در تکاپو و تلاش اند تا دوباره سر وقت به مدرسه برسند و الفبای زندگی بخش کنند.

ابتدای جاده مهر دوباره باز پاییز به انتظار نشسته همچون دانش آموزی که برای اولین بار از مادر جدا شده و قدم در راه مدرسه می گذارد نگاهش ابری و دلش شور لحظه ها را می زند اما با نگاه گرم معلم و حضور در میان همسالانش دوباره امید در چشمانش موج می زند و لحظه دوستی و حس یک اتفاق تازه را در زندگی می چشد.

امروز کلاس اولی ها در کنار هم می نشینند و الفبا می آموزند و دانش آموزان کلاس های بالاتر به دنبال دوستان خود می گردند تا فصل مشترک دانش آموزی را در پشت نیمکت های کلاس دوباره آغاز کنند.
این شکوفه های تازه جوانه زده آمده اند تا بر درخت تنومند ایران اسلامی زیباترین تصویر را به همه نمایان کنند و فردا به میوه های پر ثمر و شیرین، کام مردمان را شکرین کنند.

باز فصل جدیدی از کوله بار علم و انش اندوزی گشوده می شود و باز مهربانی و صفا و صمیمت ، دوست داشتن و همدلی و صبوری همه کلاماتی برای جمله سازی زندگی می شوند و انشا های همه پر می شود از بازی کلماتی  که امروز برای آینده نه چندان دور در ذهن بچه ها نقش می بندد.

شور و شوق لباس های نو و کتاب های جدید، لباس های فرم و هیاهو زنگ تفریح و زنگ ورزش شور و نشاط خاصی به این محیط های علمی و فرهنگی می دهد و زندگی در همه لحظات برای هزاران خانواده ایرانی که دانش آموز دارند یا در کسوت معلمی به خدمت مشغول اند ، جاری می شود.

اولین برگ های زرد جهالت و نادانی از شاخسار دانایی فرو می افتد و زیباترین شکوفه های دانایی بر درخت تنومند این سرزمین جوانه می زند.

برای هر کدام از ما کلاس اول و اولین روز حضور در مدرسه یک خاطره زیبا و فراموش نشدنی در میان خنده و گریه است، گریه ای از سر دلتنگی برای مادر و شادی و خنده ای برای یافتن دوستان جدید و قرار گرفتن در مدار دانایی.
امروز حرکت از اولین پله برای حضور بر سکوی دانایی و علم اندوزی شروع می شود و گلبانگ شادی در نوای زنگ مدرسه طنین می اندازد تا همه کودکان این دیار برای بهترین روزهای خوب ایران خود را مهیا کنند.
گرامی باد اولین روز ماه دانایی، زنده باد همه دانش آموزان ایران اسلامی و پاینده و سلامت باد معلم این چراغ راه دانایی.

7177/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.