به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: این چهار اثر در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی که در کرمانشاه برگزار شد موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شدند.

وی یادآور شد: این چهار اثر شامل صندوقچه حصیری و طبق حصیری از زینب جابری، ظرف جای حبوبات حصیری از پروانه درویشی و گلیم ساده از مینا گوهری است.

وی تاکید کرد: این محصولات دارای شاخص های مختلفی از جمله کیفیت بالا و خلاقیت در طراحی و تولید بوده و بیانگر هویت فرهنگی بومی استان ایلام هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: آثار هنرمندان شرکت کننده از نظر مرغوبیت، اصالت، نوآوری در طرح و اجرا، قابلیت حضور در بازارهای ملی و بین المللی، سازگاری با محیط زیست و قوانین جاری کشور مورد بررسی و داوری قرار گرفتند و دارا بودن این شرایط نشان از منحصربفرد بودن این آثار ارزشمند دارد.

شنبه زاده اظهار کرد: آثار هنرمندانی که در این دوره موفق به کسب نشان ملی شده‌اند، کاندیدای حضور در مراسم داوری دریافت نشان اصالت یونسکو سال آینده خواهند شد.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی غرب کشور از نهم تا یازدهم شهریورماه جاری با حضور استان های کرمانشاه، همدان، کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی و ایلام به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

یک هزار صنعتگر فعال در 33 رشته صنایع دستی در استان ایلام در بخش های خانگی و کارگاهی فعالیت می کنند.

گلیم نقش برجسته، قالی، جاجیم و نمد از مهمترین صنایع دستی استان ایلام به شمار می رود. 

6032/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.