به گزارش خبرنگار ایرنا از جشن شادی کودکان به عنوان جشن بادبادک ها تا دید و بازدیدهای اقشار مختلف جامعه و برگزاری ایین های  فرهنگی از جمله  برنامه های شادباش اهالی ایلام در سالروزعید غدیر خم است.

**جشن بادبادک‌ها 

جشن بادبادک‌ها به منظور افزایش شور و نشاط در بین کودکان  در ایلام برگزار شد.

 بسیاری از کودکان ، نوجوانان وخانواده ها ایلامی از صبح امروز جشن بادبادک ها را در پارک تفریحی چغاسبز اغاز کردند.

ایستگاه نقاشی، مسابقه، آموزش ساخت بادبادک به کودکان، مشاوره رایگان والدین و گریم صورت کودکان از جمله برنامه‌های جانبی این جشن عنوان شده است.

اگرچه  ایین های ویژه عید  غدیر خم در جا جای استان ایلام از شب گذشته تاکنون جریان داشته است اما برنامه های محوری و اصلی عید غدیر  در  بقعه های متبرکه شاخص استان برگزار می شود  .

 سخنرانی مذهبی، مداحی، پرده‌خوانی غدیر، پیاده‌روی، سرود، نمایش عروسکی از جمله برنامه‌های متنوعی است که  اجرای انها از عید قربان  تا امروز  به مناسبت عید غدیر در  بقعه های متبرکه استان جریان داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، از برگزاری جشن عید سعید غدیر در هفت بقعه متبرکه استان ایلام خبر داد.

 حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام ولایت علوی، در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور و همزمان در۷ امامزاده و بقعه متبرکه در استان ایلام ، جشن عید غدیر برگزار می‌کند.

وی گفت:  برنامه‌های متعدد و متنوعی برای اجرا در دهه امامت و ولایت که از عید قربان آغاز و تا عید غدیر بدین نام نام‌گذاری شده تدارک دیده ‌شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام برپایی خیمه‌های معرفت را در بقاع متبرکه استان ایلام از دیگر برنامه‌های مهم این دهه برشمرد.

6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.