سرهنگ رضا همتی زاده روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: طی 2 هفته اخیر ماموران پلیس راه با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرح برخورد با خودروهای مسافربر شخصی  در پایانه مرزی مهران را اجرا کردند.

وی افزود: خودروهای مسافربر شخصی که بدون توجه به قوانین و مقررات حمل مسافر در پایانه مهران اقدام به حمل مسافر می‌کنند از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

فرمانده پلیس راه استان ایلام یادآور شد: وجود مسافربرهای شخصی در شهرستان مهران یکی از مهمترین معضلات جدی برای ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر تبدیل شده و باعث اخلال در نظم ترافیک شده‌اند.

همتی زاده اضافه کرد: اکثر مسافران به دلیل عدم آگاهی کافی با قوانین و مقررات حمل مسافر باخودروهای مسافربر شخصی سوار می‌شوند در حالی که هیچگونه مسئولیت و امنیتی برای مسافران وجود نداشته و احتمال هرگونه سوء استفاده وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهروندان حتی المقدور از خودروهای عمومی استفاده نکنند، گفت: باتوجه به اینکه خودروهای مسافربر شخصی تحت نظارت هیچ شرکتی نبوده و نظارت کافی بر آن‌ها صورت نمی‌گیرد از این رو سهم قابل توجهی از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.

فرمانده پلیس راه استان ایلام ادامه داد: ساماندهی و کنترل و نظارت بر ناوگان ترمینال مسافری مرز مهران در دستور کار این پلیس قرار گرفته و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، همجواری ۴۳۰ کیلومتری با سه استان عراق و نزدیکی به بغداد و عتبات عالیات عراق، پایانه و نقطه مرزی مهران را با متوسط روزانه تردد ۶ هزار نفر بدون محاسبه تردد جمعیت میلیونی ایام اربعین به یکی از مرزهای پر ازدحام کشور مبدل کرده و بیشترین ارتباط اجتماعی، اقتصادی و تجاری مردم دو سوی مرز را شکل داده است.

7180/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.