به گزارش ایرنا، عزیزاله عباسپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری ها و دهیاری های استان از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود، اظهار داشت: این میزان پرداختی به شهرداری ها و دهیاری ها چشمگیر بوده و این مهم به واسطه همت مودیان مالیاتی در پرداخت به موقع مالیات و عوارض ارزش افزوده محقق شده است.
وی با بیان اینکه این میزان مالیات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: طبق ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور سه درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، در همان شهرستانی که عوارض در آن وصول شده است، به منظور امور عمرانی و آبادانی شهرها و روستاها بر اساس جمعیت، بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود.
مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: با توجه به روزهای پایانی سال رسیدگی به پرونده های مالیاتی معوق سال های 92 تا 95 در سیستم مالیاتی قدیم، رسیدگی به یک هزار پرونده مهم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در سیستم سنیم، رسیدگی به پرونده های دارای اظهارنامه سال گذشته، ابلاغ اوراق مالیاتی، وصول و قطعی سازی پرونده ها و در نهایت تحقق برنامه ها و اهداف سازمان امور مالیاتی کشوردر دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
عباسپور با بیان اینکه اجرای طرح جامع مالیاتی در مرحله تکمیل قرار دارد، گفت: تحول مالیاتی در اسناد بالادستی و برنامه های های توسعه ای کشور از جمله برنامه سوم تا ششم است که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی، ممیزی هدفمند، شبکه یکپارچه ردیابی و ثبت مبادلات، جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش هزینه مالیاتی، گسترش فرهنگ خوداظهاری، تخصیص بهینه منابع، تفویض اختیار، برون سپاری، افزایش کارآیی و بهره وری سازمانی و ایجاد سیستم اطلاعات مدیریت درون سازمانی از مزایای این طرح است.
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با بیان این که فرهنگسازی نقش مهم و اثرگذار در پرداخت به موقع مالیات دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف و چشم اندازهای سازمان امور مالیاتی گسترش فرهنگ مالیاتی و نهادینه شدن آن در جامعه است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.