عمران خودآموز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره در 2 بخش شعر و موسیقی بومی عشایر و اقوام مناطق مختلف ایران 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی شهرستان بدره از توابع این استان برگزارمی شود.
وی ایجاد تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و هم‌زیستی اقوام، ایجاد شور و نشاط و امید به زندگی و اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در بطن جوامع بومی و عشایری و معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی در زمینه‌های مختلف بومی و محلی عشایر و اقوام ایرانی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی گفت: از طرف دیگر می توان از ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای توسعه و ارتقای سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکاری فرهنگی و هنری اقوام و عشایر از کارکردهای غیر مستقیم این جشنواره که با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می شود عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با ذکر فعالیت دبیرخانه جشنواره و انتشار فراخوان حضور گروه های مخاطب و هدف این جشنواره افزود: این جشنواره در قالب برنامه ها و بخش های اصلی وجنبی متضمن معرفی فرهنگ عشایر و اقوام استان های مختلف ، ارائه سنت ها، آیین های بومی و محلی است.
دبیرخانه ایل بانگ در فراخوان اثار شرکت تمامی هنرمندان فعال در عرصه‌های موسیقی، شعر، عکس، صنایع‌دستی و بازی‌های بومی محلی را بدون محدودیت سنی آزاد اعلام کرده است.
براین اساسعلاقه‌مندان و فعالان هنری و فرهنگی موضوع این جشنواره دعوت شداند که تا 5 اثر را تا 20اسفندماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بدره ارسال کنند.
/6034/7177
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.