به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در نیمه اول مهرماه امسال حدود 12 میلیون دلار صادرات داشته ایم که با تغییر مدیریت گمرک استان این میزان به رقم 40 میلیون دلار رسید.
وی افزود: این در حالی است که در ماه گذشته میزان صادرات کالا از مرز 186 میلیون دلار گذشت که این مهم نسبت به سال گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و باید این روند مثبت با قدرت ادامه یابد.
استاندار ایلام مرز مهران را از مزیت های مهم توسعه اقتصادی استان دانست و یادآور شد: با اجرای برنامه ها و مدیریت صحیح می توان همه ظرفیت های مرز بین المللی مهران را برای توسعه اقتصادی استان و کشور بکار گرفت.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه 98 استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص مدیران دستگاه های اجرایی استان تا روز شنبه هفته آینده پیشنهادات تکمیلی خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال نمایند تا در نهایت از طریق نمایندگان در کمیسیون ها مطرح شود.
وی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای افزایش بودجه از طریق نمایندگان نیز ارائه شده است، ادامه داد: در موضوع بودجه 98 در خصوص درآمدها هم بحث داشته ایم که این درآمد اعلام شده برای ایلام واقعی نیست.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در بررسی های اجمالی صورت گرفته بدون شرکت های نفتی احتساب و ان جی ال بیش از 480 یلیارد ریال از مالیات هایی که در استان باید وصول می شد در مرکز و دیگر استان ها پرداخت شده که این باید جزو درآمدهای استان محاسبه شود، البته در این خصوص هم رایزنی هایی برای وصول این درآمدها در استان صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش میزان اعتبارات استان نسبت به سال گذشته و میانگین کشوری گفت: در بودجه سال آینده اعتبارات ملی و ملی استانی بیش از 40 درصد و اعتبارات استانی در حوزه ی عمرانی بیش از 13.8 درصد رشد داشته است و این نتیجه تلاش ها و رایزنی های انجام شده است.
استاندار ایلام همچنین در خصوص بازگشایی مرزهای چیلات و چنگوله هم ابراز امیدواری کرد و افزود: در چند روز گذشته مذاکرات خوبی با آقای دانایی فر مشاور معاون اول رئیس‌جمهور در امور عراق داشته ایم و مقرر شد بازگشایی این مرزها در دور جدید رایزنی ها با مقامات عراقی به جد پیگیری شود.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.