محمدخدادمرادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا این روستاها را مولاب علیا، مولاب سفلی ،مولاب وسطی،لرغه سفلی،ایمانی،چپ و راست، گلهی،چرمل، چمشالان،مصطفایی،کن احمدخان و علی اباد شهرستان آبدانان عنوان کرد.
وی افزود: ساکنان این روستا ها که سال ها قبل بخاطر وجود مشکلات رفاهی و عمرانی مجبور به ترک زادگاه شده بودند با تلاش متولیان امر،زمینه بازسازی کامل مساکن آنان مهیا و مجددا به روستاهای خود بازگشتند.
مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آبدانان اضافه کرد: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و طرح احیای مجدد روستاهای متروکه در بخش کلات مورموری با پرداخت 29میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن 82 خانوار روستایی با 500 نفر جمعیت بعد از گذشت 12سال زندگی عشایری و روستایی خود را در زادگاه خویش از سر گرفتند.
وی یاد اورشد: به منظور بهسازی محیط، احداث جوی و جدول و پارک ،اصلاح معابر، زیرسازی و آسفالت 7روستای شهرستان آبدانان در نیمه اول سال جاری 75میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن استان ایلام هزینه شده است .
وی از اجرای طرح هادی در 80 درصد روستاهای شهرستان ابدانان خبر داد و گفت: با صرف هزینه ای معادل 255میلیارد ریال از محل اعتبارات زلزله هفت هزار و 882 واحد شهری و روستایی در این شهرستان احداث و هشت هزار و 672 واحد تعمیر شدند .
27هزار نفر جمعیت شهرستان آبدانان در 53 روستا ساکن هستند.
7174/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.