به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز چهارشنبه در ایلام به خبرنگاران گفت: طرح مدیریت منطقه ای با تأکید بر ماموریت تصمیم سازی و تصمیم گیری مناطق، طراحی شده که فرآیند آن در حال تکمیل است و بزودی ابلاغ می شود.
وی افزود: بر اساس طرح مدیریت منطقه ای حوزه آموزش عالی قرار است تمام زیر نظام های مناطق و تمام مراکز آموزش عالی در تصمیم سازی توسعه آموزش عالی منطقه نقش داشته باشند.
شریعتی نیاسر تصریح کرد: یکی از دیگر از طرح هایی که در وزارت علوم پیگیری می شود بحث مهارت آموزی است، باید بتوانیم در دانشگاه ها همراه آموزش، درس مهارت های فنی را به دانشجویان برای جذب بازار کار آموزش دهیم.
وی از دیگر طرح های وزارت علوم را سطح بندی دانشگاه های کشور و کنار هم قرار گرفتن دانشگاه های همتراز در کنار هم قرار گیرند.
وی ادامه داد: در طرح بازنگری نظام سطح بندی یکی از مؤلفه ها این است که رصد شود دانشجوی فارغ التحصیل شده در کجا بکار گرفته شده است.
نیاسر با اشاره به اینکه اختیارات خوبی به دانشگاه در مناطق مختلف کشور داده شده است، گفت: دانشگاه های کشور و از جمله دانشگاه های منطقه پنج کشور از اختیارات موجود بیشتر استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ساماندهی از دیگر طرح های مهم وزارت علوم است، ساماندهی در سه وجه، ساماندهی موسسات غیر دولتی در قالب ادغام، تجمیع و تغییر مأموریت، ساماندهی رشته ها در سه گروه کم متقاضی، پر متقاضی و همتراز انجام خواهد گرفت.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: صرفه جویی در دانشگاه ها از دیگر اولویت های وزارت علوم است و بایستی رشته هایی که نیاز به امکانات و تجهیزات زیادی دارند و کارایی لازم را ندارند جمع شوند.
وی گفت: راه غلبه بر مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی استفاده از توان علمی کشور است و در این راستا دانشگاه ها باید با همفکری یکدیگر راهکارهای لازم را به مسئولان ارائه کنند.
وی ادامه داد: 20 میلیون از جمعیت کشور درگیر مسایل آموزشی هستند یعنی 22 الی 23 درصد جمعیت کشور در فکر مسائل آموزشی هستند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.