به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: حدود 20 درصد اعتبارات کشور به صورت مستقیم و 20 درصد نیز به صورت غیر مستقیم به مسائل فرهنگی اختصاص داده می شود اما چون در مدیریت فرهنگی کشور دارای تمرکز نیستیم این اعتبارات خورد شده و تاثیر آن مشخص نیست.
وی با بیان اینکه نمی توان تنها 17 درصد اعتبارات فرهنگی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داد اما به میزان 80 درصد از این وزارتخانه پاسخ خواست، ادامه داد: این مساله باید طوری مدیریت شود که بتوان تعهد خود را نسبت به مردم بدرستی ادا کرد.
استاندار ایلام با بیان اینکه احیاء فرهنگ علوی امامت، جهاد و ایثار از دستاوردهای این انقلاب بوده است، افزود: در 40 سال گذشته کارهای بزرگی در زمینه فرهنگ کشور انجام شده است و بر این عقیده ام اگر در جایی به بن بست خوردیم، می توانیم به فرهنگ ایثار و شهادت و جهادی که در اول انقلاب بوده ایم، برگردیم.
نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در استان گفت: پس از دغدغه های رهبری در زمینه آسیب های اجتماعی، دولت این دغدغه را در اولویت کاری خود قرار داد و به تبع آن در استان هم اقداماتی صورت گرفت به طوری که در زمینه آسیب های اجتماعی استان 38 تفاهم نامه با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی منعقد شده است.
سلیمانی دشتکی مهمترین عوامل اقدام به خودکشی در این استان را فقر، عدم تناسب بین درآمد و هزینه و بیکاری دانست و اظهار کرد: تضاد بین فرهنگ های حال و گذشته نیز از این مواردی است که آسیب های اجتماعی را تشدید می کند.
وی با اشاره به خدمات نظام اسلامی در سال های پس از انقلاب در استان ایلام آنها را ارزشمند دانست و ادامه داد: اجرای سامانه گرمسیری که طی آن زمین های آبی کشاورزی استان از 70 هزار هکتار به 200 هزار هکتار می رسد، بازارچه های مرزی استان و حدود یک و نیم میلیارد دلار صادرات از مرز مهران، تصویب 2 بازارچه جدید مرزی چیلات و چنگوله، تصویب منطقه آزاد مهران در مجلس شورای اسلامی، ایجاد پالایشگاه گاز، شرکت پتروشیمی، کارخانه های بزرگ صنعتی و... از دستاوردهای انقلاب در طول این سال ها بوده است.
سلیمانی دشتکی خواستار نقش آفرینی هنر و هنرمندان در غنای فرهنگی استان شد و گفت: خدمات بسیار زیادی در طول این سالها شده اما به واسطه اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی از توسعه کشور عقب ماندیم، اینها کافی نیست.
استاندار ایلام، ایجاد انقلاب اقتصادی را در استان ممکن و میسر دانست و گفت: به طور حتم با توجه ویژه نظام، تلاش مدیران و همکاری مردم می توانیم تحولات بسیار مثبتی را در زمینه رفع مشکل اشتغال ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: اگر چه دولت از سرمایه گذاری اقتصادی در پروژه ها منع شده است اما می توانیم با ترغیب بنیادها، موسسات سرمایه گذار و بخش خصوصی به سرمایه گذاری در استان، اقدامات موثری را به سرانجام برسانیم.
سلیمانی دشتکی خواستار چاره اندیشی و ورود هنرمندان به مقوله معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان شد و تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که سرمایه گذاران با مشکل مواجه نشوند و در این راستا باید فرهنگ سازی های لازم صورت پذیرد.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با ورود سرمایه گذاران به استان می توان مشکلات اشتغال و فقر را رفع کرد و از این گذر بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز رفع خواهند شد.
وی گفت: درصد جانبازی مردم استان ایلام نسبت به جمعیت در کشور بی نظیر است چرا که نقش بزرگی در جنگ تحمیلی داشت و به همین سبب هم مردم، دولت و نظام دین بزرگی را به ایلام بدهکارند بطوریکه این استان به ازای هر 200 نفر جمعیت یک شهید و چهار جانباز را تقدیم میهن کرده است.
استاندار ایلام به نقش و جایگاه مردم ایلام در انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و گفت: مردم استان ایلام ایثارگر و شیعه هستند که هر سال از زائران میلیونی امام حسین(ع) پذیرایی می کنند.
وی همچنین با ذکر اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه فرهنگ بنا گذاشته شد و بنای آن مسائل فرهنگی است گفت: حضرت امام(ره) احیاگر سیره ایثار و از خود گذشتگی است و قیام مردم در سال 42 اولین جرقه احیای ایثارگری و گذشت را بین شیعیان منطقه زد و به گفته ایشان انقلاب ما انفجارنور بود و تاثیر بسزایی در روحیه مبارزان و مسلمانان منطقه داشت.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.