عضو پارلمان افغانستان در همایش تجلیل ازشهید عبدالعلی مزاری در سالروز شهادت ایشان، وی را از پیروان صادق حضرت امام خمینی (س) خواند که به ترویج اندیشه‌های ایشان در سنگرها می‌پرداخت.

همایش هفدهمین سالروز شهادت شهید عبدالعلی مزاری در کابل با حضور شماری از اعضای کابینه، پارلمان و مجلس سنای افغانستان و همچنین هزاران تن از شهروندان کابل برگزار شد.
"صادق مدبر" رئیس دبیرخانه هیئت دولت افغانستان در این همایش اظهار داشت: شهید مزاری می‎خواست که مشارکت ملی در ساختار سیاسی این کشور یک اصل باشد و مردم در تصمیم‎گیری‏های بزرگ حضور داشته باشند و تا حدی به این هدف شهید مزاری رسیده‎ایم.

مدبر حمایت از نظام کنونی افغانستان و تأکید بر تحکیم پایه‎های این نظام را به خیر و صلاح مردم دانست و گفت: برای تأمین عدالت اجتماعی، توسعه متوازن و صلح پایدار و با عزت، تلاش می‎کنیم و هیچگاه به روندی تن نخواهیم داد که در آن قانون اساسی افغانستان و حق مردم افغانستان نادیده گرفته شود.

"سید حسین عالمی بلخی" عضو دیگر پارلمان افغانستان با اشاره به این که شهید مزاری یکی از شخصیت‎های نمونه و تأثیرگذار افغانستان بود، اظهار داشت: مزاری زمانی جهاد را آغاز کرد که هنوز در کشور جهاد مسلحانه شکل نگرفته بود و حاکمیت کمونیستی هم تأُسیس نشده بود.
به گفته وی، مزاری برای احیای ارزش‎ها حرکت و قیام کرده بود.

عالمی بلخی، مزاری را از پیروان صادق امام خمینی (س) و از هم‎رزمان وی دانست و گفت: کتاب‎های امام (س) توسط شهید مزاری در کشورهای اسلامی و حتی در جمهوری اسلامی ایران در میان جوانان پخش می‎شد تا زمینه برای خیزش عمومی فراهم شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.