عید سعید قربان پیامی روشن از متن تاریخ برای ابدیت است ، پیامی از جنس مطیع امر حق ودریافت پاداش الهی که اگر چه آزمونی سخت و دشوار است اما نتیجه ای شیرین و درخشان دارد.
آزمون و امتحان حضرت ابراهیم (ع ) درسی بزرگ برای بشریت است درسی که بسیاری از مومنان این پیام را دریافتند و ذبیح الله شدند.
قربانگاه و حضرت ابراهیم (ع ) وفرزندش حضرت اسماعیل (ع) داستانی شیرین و الهام بخش است ، واقعه ای که خداوند ، پیامبرش را می آزماید تا پیامی آشکار و زیبا در خصوص امتحان به گوش بشریت بدهد ، آزمونی که شیوه های آن برای انسان متفاوت و هر لحظه تکرار می شود.
عید سعید قربان را عید بندگی نامند زیرا بندگان راستین الهی در این روز دل از همه علایق بریدند تا مجری فرمان الهی شوند.
گذشتن ابراهیم (ع) از فرزند و حضرت اسماعیل (ع) از تمام هستی اش و این رسم عشق و بندگی است تا آزموده حق شوی.
تاریخ در وصف دهم ذی الحجه آورده است که حضرت ابراهیم (ع) در خواب از او خواسته شد تا فرزندش را قربانی حق کند ، پیرمرد قامت شکسته موضوع را با جوانش درمیان گذاشت و او نیز با تمام وجود آماده قربانگاه شد.
پدر و فرزند راهی قربانگاه شدند، آنگاه حضرت اسماعیل (ع ) رو به پدر کرد و گفت روی چشمانم ببند و فرمان حق را اجرا کن ، پیرمرد رو به آسمان کرد و چاقو را در گلوی فرزند دلبندش برد، وحی آمد که ابراهیم (ع) تو از آزمون حق سربلند بیرون آمدی و اینک هدیه خداوند را قربانی کن.
آن روز ابراهیم (ع) فرزندش را دوباره از خداوند هدیه گرفت لیک بسیاری در مسیر پیام روشن قربان برای رسیدن به کمال حق به قربانگاه ها رفتند و در راه ارزش های الهی سرها دادند و جاودانه شدند.
عید سعید قربان ، پیامش در عبادت و مطیع امر الهی است که پاداش هایش جاودانه و ابدی است .
امروز مومنان در سراسر جهان این عید را جشن می گیرند و برای رضایت حق قربانی می کنند ، به نیازمندان کمک می رسانند و سر تعظیم در برابر یگانه خالق هستی بخش فرود می آورند.
استان البرز نیز همچون سایر مناطق ایران اسلامی و جهان اسلام غرق در نور و شادی است و مردم مومن این استان برای کمک به نیازمندان گوشت های قربانی را در اختیار دستگاه های حمایتی و امدادی قرار می دهند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.