به گزارش ایرنا، علی اسحاقی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با حضور رییس کمیسیون کشاورزی در موسسه رازی افزود: در حوزه پزشکی 9 واکسن در برنامه واکسیناسیون اجباری است که از این تعداد 7 واکسن توسط رازی تولید می شود.
وی اضافه کرد: در حوزه دامپزشکی نیز حدود 20 واکسن در کشور مصرف می شود که 95 درصد آن را موسسه رازی تولید می کند و به دنبال این هستیم که 5 درصد را که از خارج وارد می شود نیز بتوانیم تامین کنیم.
اسحاقی گفت: در حوزه طیور نیز 60 واکسن در کشور مصرف می شود که از این تعداد 15 واکسن را این موسسه تولید می کند، در این حوزه مصرف بازار 12 میلیارد دز و 7 میلیارد دز ظرفیت تولید موسسه رازی است .
وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون بین 2.3 تا 2.7 میلیارد دز در موسسه رازی تولید می شود این در حالی است که ظرفیت موسسه بسیار بیشتر است .
اسحاقی با بیان اینکه انتقال فناوری از جمله برنامه های موسسه رازی است خاطر نشان کرد: در ارتباط با تولید واکسن هایی مانند تب برفکی به دنبال این هستیم تا بخش خصوصی وارد مذاکره شده و در این رابطه اقداماتی اساسی صورت گیرد.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موسسه رازی گفت: بودجه تملکی موسسه بسیار ضعیف است و برای نوسازی ناوگان تولید و تحقیقات موسسه رازی نیازمند منابع مالی بسیاری هستیم.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.