به گزارش ایرنا، سعید زرندی روز یکشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی با تولید کنندگان و سرمایه گذاران منطقه ویژه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ثبت سفارش در مناطق ویژه اقتصادی مشکلات مهم طرح شده در این جلسه بود که متاسفانه برخی نهادها با تغییر مکررِ تصمیم ها، مشکلات متعددی را فراروی سرمایه گذاران قرار داده اند.
وی ادامه داد: یکی از این مشکلات مصوبه‌ای است که به موجب آن واردات کلیه کالاها به کشور اعم از مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سایر مبادی ورودی بدون ثبت سفارش ممنوع است.
وی اضافه کرد: عمده دلیل صدور این دستور، مشکلات مرتبط با مناطق آزاد بود که آن را به مناطق ویژه نیز تعمیم دادند به نحوی که هم اکنون سرمایه گذاران پیام نیز از آن متاثر شده اند.
زرندی گفت: این موضوع را به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت منعکس خواهیم و پیگیر آن خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در این نشست، موضوع مربوط به نوسانات نرخ ارز بود که باعث سردرگمی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: در مورد تامین برق نیز نگرانی هایی وجود دارد، چرا که هم اکنون سرمایه گذارانی آماده اند تا طرحهایی را در زمینه CCHP وCHP ارائه دهند که بحث برق باید قبل از حضور این سرمایه گذاران به سرانجام برسد.
زرندی افزود: برای رفع این مشکل با حضور استاندار و برق منطقه ای البرز جلساتی را برگزار کردیم اما گویا لازم است که در این باره مستقیم با وزارت نیرو رایزنی های لازم صورت پذیرید، چرا که پیام تاکنون حدود 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری در زیر ساخت های برق انجام داده اما حال که زمان واگذاری برق مورد نیاز فرا رسیده بدلیل مشکلات برق شهری در این باره تعلل صورت می پذیرد.
وی در ادامه پیرامون سیاست گذاری پیام درخصوص واگذاری زمین به تولیدکنندگان گفت: یکی از سیاست های جدی ما این است که نمی خواهیم افرادی که به دنبال سوء استفاده از قیمت زمین هستند در این منطقه حضور پیدا کنند.
زرندی افزود: به همین منظور به مدیران طرح های نیمه تمام یا رها شده تذکر جدی جهت تعیین تکلیف داده شد که از این بین برخی طرح ها فعال شدند و از برخی دیگر که قصد سوء استفاده از زمین را داشتند، سلب صلاحیت شد.
وی ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی پیام به دنبال سرمایه گذارانی هستیم که اهلیت مالی و اهلیت فنی را توامان داشته و به فکر یک فعالیت مولد در منطقه ویژه اقتصادی پیام باشند.
شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.
همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است .
اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در حال انجام است.
مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام، آرزوی دیرینه مردم استان البرز است که طی برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته دولت امسال تحقق می یابد.
بخش مسافری فرودگاه پیام هفته دولت به بهره برداری می رسد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.