برابر مصوبه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان شهرستان کرج، کمیته اقتصادی و اشتغال در راستای تحقق اساسنامه انجمن با حضور چهره‌‌های سرشناس اقتصادی و حوزه کسب و کار فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، در راستای توانمندسازی خانواده زندانیان و همچنین بازتوانی اجتماعی زندانیان آزاد شده و به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و عدم بازگشت مجدد به زندان، دو کمیته ویژه برای تدوین بسته های خدماتی و حمایتی به جامعه هدف در مجمع عمومی انجمن حمایت کرج تشکیل شد.

این گزارش حاکی است با تصویب اعضای هیئت‌مدیره انجمن طرح اولیه، برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهکارهای اجرایی و عملیاتی در راستای ایجاد درآمد پایدار برای انجمن و توجه به ایجاد فرصت‌های شغلی دارای مزیت در استان البرز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اولین جلسه کمیته اقتصاد و اشتغال انجمن با حضور چهره‌های سرشناس استان در سالن جلسات ستاد اداره کل زندان‌های استان البرز تشکیل شد.

در این جلسه که به ریاست جبار باقری، مدیرکل زندان‌های استان البرز و عضو ثابت و نایب‌رئیس  هیئت‌مدیره انجمن حمایت زندانیان کرج برگزار شد، ضمن تشریح ایده شکل‌گیری این دو کمیته موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد اقتصادی و با محوریت اشتغال مورد بحث و بررسی  قرار گرفت. توجه به اصل خانواده‌های زندانیان و توانمندسازی شغلی، محور مباحث حاضرین در جلسه بود که مقرر شد ایده‌ها و نظرات کاربردی و عملیاتی برای رفع موانع اشتغال مددجویان و خانواده آنان و همچنین ظرفیت‌سازی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی انجمن در راستای تحقق درآمد پایدار در اولویت مباحث جلسات بعدی باشد.

گفتنی است، در حال حاضر هزار و 200 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان در استان البرز است که یکی از مهمترین خدمات ارائه شده پرداخت  کمک هزینه تحصیل ابتدایی  تا سطوح عالی فرزندان خانوده زندانیان و حمایت از آنها در بخش‌های مختلف اجتماعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.