رحیم بنامولایی روز شنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز که با حضور استاندارد، نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی ازمسئولان اجرایی و تشکل های بخش خصوصی استان بر گزار شد، گفت: موفقیت در ارایه خدمات مطلوب به ویژه دربحث تشکل های خصوصی و ارایه آموزش های تخصصی موثر به اعضا از جمله معیارهایی است که اتاق بازرگانی البرز را در سطح اتاق های کشور در رتبه نخست قرار داده است.
وی افزود: تاسیس نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی استان، ایجاد سایت تجارت الکترونیک به چهار زبان زنده دنیا و تشکیل اتاق های فکر، افزایش توسعه فضا و خدمات رسانی در ساختمان شماره دو اتاق البرز از جمله دیگر موارد حایز اهمیتی است که برتری اتاق بازرگانی البرز در سطح اتاق های کشور را به همراه داشته است.
وی اظهار کرد: بخش آموزش اتاق بازرگانی البرز طی سه سال اخیر همواره به عنوان بهترین اتاق رتبه اول را بین اتاق های سراسر کشور کسب کرده است.
بنامولایی نامزدی اتاق البرز برای حضور در رده اتاق های بزرگ کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه را از دیگر موفقیت های این اتاق دانست که با تلاش وافر اعضا و همکاری شایان توجه استاندار و مدیران استان حاصل شده است.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز حمایت از کالای ایرانی و توسعه صادرات را اولویت نخست اتاق البرز ذکر کرد و اظهارکرد : بهترین شاهد این ادعا ایجاد نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی و راه اندازی سایت تجارت الکترونیک است .
وی گفت: تشکیل اتاق های فکر و نشستهای 'ای تی' با حضور نخبگان، اساتید و پیشکسوتان استان در اتاق البرز بسترهای لازم را برای رفع بسیاری از موانع و نارسایی ها و نیز توجه خاص به کسب و کارهای نوین فراهم کرده است.
وی افزود: توجه خاص و حمایت اتاق بازرگانی از استارتاپ ها از جمله مواردی است که از دل بحث و بررسی در نشست های اشاره شده حاصل شده است.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت : در پوشش فعالیت استارتاپ ها کسب و کاری نوینی حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد، لذا اتاق بازرگانی ساماندهی استارتاپ ها و حمایت از اینگونه کسب و کارها را در دستورکار قرار داده است.
وی با اشاره به برپایی میز خدمت به منظور ارایه خدمات به اعضا در اتاق بازرگانی البرز گفت: با وجود این میز روند اخذ و صدور کارت های بازرگانی به صوت آنلاین و چاپ الکترونیکی کارتهای بازرگانی به سهولت صورت می گیرد.
بنامولایی افزود: با توجه به اینکه اتاق البرز رتبه اول کشور را کسب کرده، احتمال اینکه سهمی را در هیات رییسه اتاق بازگانی ایران داشته باشیم قابل پیش بینی است که این مهم تاثیر مطلوبی برای استان در بر خواهد داشت.
**بخش خصوصی تمام قد در حمایت از دولت آمادگی کامل دارد
رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در ادامه اظهاراتش گفت: بخش خصوصی تمام قد آمادگی هرگونه همکاری و همفکری را با دولت دارد.
بنا مولایی با اشاره به صرفه جویی و مدیریت هزینه در میان اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون تاکید کرد: در حال حاضر 70 تا 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب زیر ساخت های همچون ساختمان و فضا های علمی و آموزشی و خدماتی توسط این سه اتاق صورت پذیرفته است.
وی در ادامه با اشاره به معضل قطعی برق در شهرک های صنعتی، گفت: برای رفع این مشکل هماهنگی لازم با شرکت توزیع برق استان صورت گرفته است.
وی افزود: طبق ماده ٢٥ قانون بهبود محیط کسب و کار، سازمان های خدمانی از جمله برق، اگر با قطعی برق اختلالی در صنعت ایجاد کنند باید خسارت آن را پرداخت نمایند.
بنامولایی اظهار کرد: به دنبال دستیابی به راه حل مناسبی هستیم تا برای رفع مشکل قطع برق کارخانه های خارج از شهرک های استان نیز چاره اندیشی کنیم تا از بروز خسارت به این واحدها جلوگیری شود.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.