خسرو ساکی روز دوشنبه در اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش که درسالن همایش های شهید آوینی برگزار شد، افزود: روز گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش این دوره از مسابقات در ایران کوچک آغاز شد.
وی با بیان اینکه در دوره از مسابقات 198 نفر از هنرجویان منتخب 28 استان کشور شرکت کردند، اظهارداشت: توانمندی و استعداد هنرجویان در رشته های مختلف حاکی از میل و اراده آنان در راستای اهداف و برنامه های حوزه اشتغال و درآمد زایی است.
وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش فرصت مهارت آموزی برای دانش آموزان در قالب طرح ایران مهارت و شاخه کاردانش و فنی حرفه ای فراهم آمده است.
وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه نیز بر سهم آموزش فنی حرفه ای و کاردانش تاکید شده است پس باید دانش آموزان و اولیا را به سمت انتخاب رشته آگاهانه سوق دهیم .
وی توسعه مراکز مهارت آموزی، خرید خدمات و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد را به منظور ترویج فرهنگ مهارت حرفه ای در جامعه ضروری دانست.
ساکی یاد آورشد: در البرز 53 هنرستان فنی حرفه ای و 163 هنرستان کاردانش فعال است که در آن رشته های مهارتی مورد نیاز بازار کار مشغول تحصیل و حرفه آموزی هستند.
وی خاطر نشان شد: برای پیشگیری از بیکاری و منتظر نشستن در دفتر مدیران دستگاه های دولتی برای تقاضای شغل ضرورت دارد دانش آموزان به رشته های مهارتی روی آورند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.