به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) شخصیتی فرا ملی است زیرا که تنها احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر جاهلیت مدرن بوده و نهضت ایشان جهانی است.
عمق شخصیت بزرگانی چون امام خمینی (ره) که منشاء آثار عظیم در تاریخ اندیشه و احوال بشری بوده اند، چه بسا ممکن است از دیدگان خیره مانده در عظمت وجودی آنان پوشیده بماند و آوازه مظاهر و ظواهر تحولی که پدید آمده است، داوری کنندگان را گرفتار سطحی نگری و قشری گری کند.
در باب زندگی و شخصیت پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که نهضت کم نظیری را رهبری کرد و آن را به پیروزی رساند، رستاخیز بزرگی بود که ذهن و زندگی بخش قابل توجهی از بشر روزگار اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان را در بر گرفت و امواج خروشان طوفانی به نام انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را خلق کرد.
تحلیل شخصیت امام خمینی (ره) به عنوان مرجع دینی، مصلح احیاگر دین و رهبر پیروزی مردمی، کار آسانی نیست و شخصیتی که به چنین موقعیت ممتازی در تاریخ می رسد، به طبع دارای پیچیدگی های ژرف و عظمت هایی است که شناخت همه جانبه آن چیزی در حد ناممکن است.
از جمله مهمترین رموز توفیق امام در ایجاد و هدایت نهضتی شگرف در سرزمینی که پیشتر و بیشتر شاهد انواع جنبش ها و حرکت های سیاسی نافرجام و احیانا بر فرجام به نام ملت و آزادی و استقلال بوده است، همین مرجع شناسی اسلامی او بوده است.
امام خمینی (ره) در عصر ما مظهر همان مرجعیت مهجور بود و دیدیم که مردم مسلمان ایران و به تعبیری جهان اسلام چون او را یافتند چگونه در تاریخ شگفتی آفریدند.
امام خمینی (ره) در ساحت احیاگری دینی و اصلاح گری اجتماعی نیز صاحب مرتبتی والاست.
نهضتی که به رهبری آن بزرگوار پیروز شد، گسترده ترین، عمیق ترین و مردمی ترین حرکت از میان جنبش هاست که در دوران حاکمیت استبداد وابسته به استعمار رخ داد.
***بزرگترین آموزه امام خمینی(ره) اتحاد است
استاندار البرز بزرگترین آموزه امام خمینی (ره) را وحدت بین مسلمانان دانست و شخصیت و اندیشه امام خمینی(ره ) را بی نظیر خواند.
محمد علی نجفی در گفت و گو با ایرنا، افزود: رهبر کبیر انقلاب ایران به همه زوایای زندگی مردم توجه داشتند و حیات سیاسی و اجتماعی مسلمانان را منوط به وحدت بین آنان می دانستند.
وی اظهار داشت: راهبردی که امام(ره ) در دوران خود در پیش گرفتند برای همیشه نجات بخش است زیرا ایشان می دانستند توطئه دشمنان برای تفرقه بین مسلمانان هرگز قطع نمی شود بلکه هر روز پیچیده تر نیز خواهد شد.
وی بیان داشت: ملت ها از جمله ایرانیان اگر این آموزه امام خمینی(ره) را فراموش نکنند، نباید نگران دسیسه های دشمنان و آینده خود باشند.
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) تاثیرات عمیقی را بر ملت های مسلمان منطقه و جهان گذاشته است و همواره شاهد ادامه راه آن حضرت هستیم.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره )، ایران را به قدرت بزرگ منطقه ای و عامل صلح جهانی تبدیل کرد و تحولات عظیمی را در نظام جهانی بوجود آورد که اکنون این تحولات در عرصه های مختلف از جمله صلح و احترام به حقوق ملت ها تجلی یافته است.
وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید موفقیت های خود را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدیون آموزه های امام خمینی(ره ) است که توانست با حمایت توده های مردم به سال ها نفوذ قدرت های بزرگ در ایران پایان دهد.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره ) موجب بیداری اسلامی در جهان اسلام شد، ادامه داد: امام خمینی(ره) پیشرو مبارزه با ظلم و ستم و مدافع مظلومین بود و زندگی خود را وقف راه بندگی خدا، اسلام و همه مظلومان جهان کردند.
نجفی از شخصیت امام خمینی(ره ) به عنوان بزرگترین چهره سیاسی قرن بیستم یاد کرد و گفت که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همیشه بر پیوند انسان و خدا تاکید داشت.
وی تاکید کرد: امام خمینی(ره ) با پیروی از تعالیم و ارزش های جاودانه اسلامی، برابری تمام انسانها را بدون وابستگی به موقعیت اجتماعی آنها در نظر می گرفت و صلح، برابری و رفاه مردم را هدف خود ساخت.
***امام خمینی (ره ) ملت‌ها را بیدار و متحد کردند
نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: حضرت امام خمینی( ره ) با ایفای نقش تاریخی خویش در معرفی مکتب اهل‌بیت(ع) به جهانیان، ملت‌ها را بیدار و متحد کردند و امروز شاهد بیداری اسلامی هستیم.
محمد جواد کولیوند افزود: امروز منش، ایده و تفکر امام راحل، سراسر جهان را در برگرفته است.
وی بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره ) نقشی مهم و تاریخی در معرفی مکتب اهل‌بیت(ع) به جامعه جهانی داشته اند.
وی با اشاره به موفقیت امام خمینی(ره ) در برپایی حکومت بر مبنای اسلام واقعی ، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی در تحولات 40 سال گذشته در جهان داشته است و آثار آن را در بیداری جهان اسلام شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: منویات الهام‌بخش و راهنمایی‌های امام خمینی(ره ) تاثیر بزرگی برای نجات مسلمانان جهان از سیطره استکبار داشته است.
این نماینده مجلس ادامه داد: امام خمینی(ره ) با علم به این امر با شعار پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) زمینه وحدت در جوامع اسلامی را فراهم آوردند و مسلمانان جهان را به وحدت و برادری اسلامی دعوت کردند.
***محبوبیت امام خمینی(ره) در جهان بی نظیر است
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: امام خمینی(ره ) در حقیقت شخصیت بی نظیر سیاسی و مذهبی قرن بیستم بودند بطوریکه هیچ شخصیت سیاسی مانند ایشان تاکنون در میان مردم جهان محبوبیتی کسب نکرده است.
خسرو ساکی نیز افزود: امام بزرگوار بنیانگذار اولین دولت اسلامی در دنیای معاصر است و به همین بخاطر مهر و محبت زیاد مردم جهان نسبت به امام مثال زدنی نیست و بسیاری از آنها نام فرزندان خود را به اسم این ابرمرد تاریخ ' روح الله ' نامگذاری می کنند.
وی بیان داشت: این شخصیت فرهیخته با وجود ضدیت شدید قدرت های بزرگ علیه کشور های عربی و فارسی زبان توانست، اسلام واقعی و عدالت پیشه را به جهانیان معرفی کند.
وی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره ) در جهان تحولاتی ایجاد شد که دیگر کشور های مسلمان نیز با الگوگیری از این انقلاب برای اعتلای کلمةالله و برافراشتن پرچم لااله الاالله دست به تشکیل احزاب و حرکتهای اسلامی در کشورهایشان زدند.
وی تصریح کرد: قدرتهای جهانی همواره کشورهای عربی و مسلمان را با تهدید به خود وابسته کرده اند اما ایران اسلامی طی 40 سال از عمر انقلاب خود قاطعانه و بدون ترس در برابر قدرتهای جهانی ایستاد و هم اکنون نیز این کشور الگویی برای آزادی خواهان جهان شده است.
وی اضافه کرد: مکتبی که امام خمینی(ره ) در قرن بیستم روی کار آورد، در حقیقت مکتب رسول اکرم (ص) است و این مکتب با گذشت سالها در میان مردم مسلمان جایگاه بیشتری را کسب خواهد کرد.
***امام مسیر سیاسی جهان را تغییر داد
فرمانده کانون بسیج فرهنگیان استان البرز گفت: امام خمینی(ره) از شخصیتهای بزرگ تاریخی بود که توانست مسیر سیاسی جهان را تغییر دهد.
مجتبی آمر کاشی با بیان اینکه در نتیجه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره )، امروز ما شاهد پیشرفت ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستیم، افزود: اگر ما به وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران قبل از انقلاب اسلامی دقت کنیم، می بینیم که دولت ایران قبل از انقلاب اسلامی دست نشانده آمریکا بود و فساد مالی سرتاسر این کشور را فرا گرفته بود.
وی بیان داشت: امام خمینی(ره ) توانست اعتراضات مردمی را به اهدافی که می خواست هدایت کند و با انقلابی که کرد در کوتاه مدت توانست جغرافیای سیاسی جهان را تغییر دهد.
وی خاطر نشان کرد: با انقلاب امام خمینی(ره ) تنها رژیم سیاسی موجود در ایران تغییر نکرد، بلکه تغییر رژیم سیاسی در ایران در اصل جغرافیای سیاسی منطقه را بگونه ای تغییر داد که دیگر منافع امریکا و کشورهای غربی را تامین نمی کرد و این مسئله نهادها و سازمانهای امنیتی غربی را نگران کرد و به همین خاطر بود که یک سال بعد از انقلاب اسلامی با حمایت کامل آمریکا علیه ایران جنگ تحمیلی آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک متفکر بزرگ و عالم بود، اضافه کرد: مردم ایران، میراث گرانبهایی را که از امام خمینی به ارث برده اند ، با دقت فراوان حفظ خواهند کرد.
وی یادآور شد: این میراث نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای تمامی مردمانی که به ارزشهای اسلامی احترام می گذارند مرجع و نمونه بوده و از این میراث پاسداری می کنند.
***امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب در عصر جاهلیت مدرن
نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به مجاهدت های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب در عصر جاهلیت مدرن بود.
عزیز اکبریان افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شخصیتی فرا زمانی ، فرا مکانی و احیاگر اسلام ناب و انقلابی در عصر جاهلیت مدرن بود که لازم است نسل نو را با ویژگی های شخصیتی، زندگینامه و اندیشه های آن حضرت آشنا کنیم.
وی بیان داشت: خردادماه هر سال فرصت بسیار مغتنم و حائز اهمیتی برای بازخوانی و بازشناسی رخدادها و پدیده های مهم و تاثیرگذار به شمار می رود که در این ماه رقم خورده است زیرا این هر یک از این رخدادها تاثیربزرگ و راهبردی در روند حرکت انقلاب اسلامی و ملت ایران داشته‌اند.
وی تصریح کرد: بی تردید رحلت حضرت امام (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و رهبر انقلاب از رخدادهایی است که با تأثیرات ویژه خود همچنان کانون توجه افکار عمومی و اندیشمندان و تحلیلگران داخلی و خارجی قرار دارد.
وی، خردادماه را فرصتی برای شخصیت شناسی دوباره امام راحل (ره) و اندیشه های تابناک و تاریخ ساز آن حضرت به ویژه تاثیرات شگرف آن حضرت در تغییر مسیر تاریخ ملت ایران دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با قیام 15 خرداد 42 روی ریل پیروزی قرار گرفت که یکی از مهم ترین عوامل پیروزی آن را رهبری حضرت امام خمینی (ره) و نقش ولایت فقیه تشکیل می دهد.
وی در تبیین نقش ولایت فقیه در هدایت جامعه و مردم در مسیر انقلاب اسلامی و آرمان های آن خاطر نشان کرد: امام راحل نظریه ولایت فقیه را در اوج حاکمیت دولت سکولار و وابسته پهلوی و تلاش نظام سلطه و صهیونیسم در دین زدایی از جوامع اسلامی تبیین و تشریح کردند.
اکبریان با بیان اینکه امام خمینی (ره) دکترین ولایت فقیه و مدل مردم سالاری دینی را در اوج استیلای فرهنگ اومانیسم غربی و مکتب سوسیالیسم شرقی مطرح و موجب انفعال قدرت های سلطه شد، ادامه داد: ایمان، شجاعت و آینده نگری امام موجب شد تا اندیشه های جهانی اسلام از جمله دکترین ولایت فقیه به سرعت افکار عمومی جوامع و زمامداران بلوک سلطه و استکبار را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: با گذشت حدود 40 سال از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت و صراحت می توان گفت آنچه عبور موفق و افتخارآمیز انقلاب و ملت ایران از زنجیره توطئه ها، دسیسه ها و فتنه آفرینی های جبهه متحد دشمنان و تداوم حرکت توفنده و پیش رونده آن در جامعه جهانی را رقم زده است سکانداری انقلاب و نظام توسط ولی فقیه به عنوان محور جامعه دینی ایران بوده است.
وی ، مراجعه به آراء و اندیشه های امام (ره) را نیاز همیشگی کشور و جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: آموزه های دینی ما تکلیف می کند همانگونه که قرآن و عترت در تمامی ابعاد و زوایای زندگی بایستی سرلوحه عمل قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی و امام خامنه ای یک حقیقت واحد و از اندیشمندان بزرگ و تاریخ ساز دوران معاصر هستند که با برنامه ریزی دقیق و رهبری هوشمندانه خود، راهبردها و تاکتیک های حرکت انقلاب در مقاطع مختلف را طراحی کردند، ادامه داد: امام خمینی (ره) با اعتماد به نفس فوق‌العاده و اراده پولادین خود به پشتوانه امداد الهی و ملت ایران توانست به سرعت رژیم شاه را سرنگون و نظام جمهوری اسلامی ایـران را پایه گذاری کند.
وی تاکید کرد: ملت ایران بار دیگر در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) وحدت، همدلی ، ولایت مداری و مقاومت در برابر دشمنان را به نمایش می گذارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.