سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با اشاره به قابلیت های نهالستان بزرگ کرج، گفت: تاکنون تعداد انبوهی از گل‌های فصلی، انواع درختان و درختچه های زینتی در این مجموعه کاشت و تولید شده است. 

به گزارش ایلنا، پیمان بضاعتی‌پور، اظهار داشت: نهالستان بزرگ کرج با مساحتی‌حدود 134 هکتار در محمدشهر واقع است، رویکرد سازمان در بحث نهالستان بزرگ کرج حفظ و نگهداری از سرمایه‌های موجود و احیای آن است که امید می رود بتوانیم گیاهان را با بهترین سطح کیفت به مناطق و بوستان ها عرضه می‌کنیم.

این مسئول با بیان این که در حال حاضر از سوی سازمان در چندین هکتار از این نهالستان، درخت و گیاهان مختلف کاشته شده و قسمتی نیز به گلخانه اختصاص یافته است، ادامه داد: طی چند سال اخیر دربخش هایی از اراضی نهالستان بزرگ کرج قلمه های مختلفی از جمله چنار، بید، صنوبر، کبوده، تبریزی، سنجد، انار، زیتون تلخ، توت و .. غرس شده است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اجرای سیستم آبیاری قطره در اراضی تحت اختیار سازمان در نهالستان محمدشهر، اضافه کرد: تاکنون انواع بذر غیرمثمر مانند اقاقیا، زبان گنجشک، باران طلایی، ارغوان و ... نیز در نهالستان کاشته شده است.

وی به تولید انبوه گل های فصلی در نهالستان اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه همچنین قلمه انواع درختچه های زینتی مانند رز، ساناز، اسپیره، بوداغ و ... تولید شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.