به گزارش ایرنا، سعید زرندی روز پنجشنبه در بازدید از دانشگاه علمی کاربردی صنعت هوانوردی آسمان ایرانیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: خدمات تعمیرات هواپیما MRO ، یک بخش کلیدی برای پیام محسوب می شود و به همین منظور باید بتوانیم در این مسیر اقدامات گسترده تری انجام شود.
وی اضافه کرد: در بازدیدهایی که از کشورهای خارجی در حوزه MRO داشته ایم، با آنچه که ما در حال انجام آن هستیم تفاوت خیلی زیادی وجود دارد و با هدف ارتقا در این بخش نیاز است شرکای خارجی جذب و انتقال تکنولوژی را از این مسیر دنبال شود.
زرندی گفت: اقداماتی که ما در این حوزه در حال انجام آن هستیم، لبه تکنولوژی محسوب می گردد و باید به MRO عمق بیشتری بدهیم .
وی ادامه داد: کشورهای مختلف که در این حوزهMROفعالیت می کنند، برای فعالیت در ایران ابراز علاقمندی کرده اند و با توجه به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام و نیروی جوان آن، توانایی جذب این شرکت ها در منطقه وجود دارد.
مدیر عامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در بخش دیگری از سخنان خود به پروازهای آموزشی در منطقه اشاره و اظهار داشت: این مرکز به عنوان بزرگ ترین مرکز آموزش خلبانی کشور است که به همین منظور،
در حوزه فرودگاهی در سال 96 ، 34 هزار پرواز آموزشی در فرودگاه انجام شد، که این میزان در سال 95 حدود 25 هزار پرواز بوده است.
زرندی افزود: 10 مدرسه خلبانی در فرودگاه پیام وجود دارد که سالی 1هزار و 400 تا 1هزار و 600 خلبان در رده های مختلف از این مدرسه ها فارغ التحصیل می شوند.
عضو هیات مدیره شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز در این نشست گفت: بنا داریم در سال 97 برمبنای طرح جامعی که برای منطقه ویژه اقتصادی پیام در نظر گرفته شده در4 بخش شهر فرودگاهی، شهر لجستیک، شهرسلامت و شهر ICT اقدامات خود را به پیش ببریم.
نادر ثناگو مطلق با اشاره به استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در پیام افزود: هم اکنون برای سرمایه گذاری در بخش های گوناگون پیام پیشنهادات مناسبی از سرمایه گذاران داریم که با در نظر گرفتن برنامه های توسعه شرکت و در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از کالای ایرانی درحال بررسی پیشنهادات هستیم.
وی با بیان اینکه درحوزه فرودگاهی هیات های سرمایه گذاری از کشور کره جنوبی و چین آماده امضاء تفاهم نامه با منطقه هستند، اظهار داشت: با هدف توسعه زیرساخت ها بالغ بر هزار میلیارد ریال طرح عمرانی طی سال 96 و 97 در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در دست مطالعه و اجرا است.
وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های بالقوه مجموعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، پیوند استراتژیک با
دیگر ظرفیت های استان چه در بخش دستگاه های خدمات رسان و دولتی و چه بخش خصوصی، منشاء تحول موثر و بسیار پربازده برای تمامی این مجموعه ها خواهد بود.
ثناگو مطلق افزود: به همین منظور از پیشنهادات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، مجموعه دانشگاهی، مدیریت شهری و استانی، با هدف توسعه هر چه بیشتر پیام استقبال می کنیم.
شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 با عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات حمل و نقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط سخت گذر در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تایید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران، بر اساس مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تاسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرارگرفتن در مجاورت راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب، از جمله مزیت های این منطقه است.
برخورداری از امکانات زیربنایی، برخورداری از گمرک، گذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه از مزیت های قابل توجه منطقه ویژه اقتصادی پیام محسوب می شود.
نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام است.
یکی دیگر از مهم ترین قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام، دارا بودن فرودگاه بین المللی پیام به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور است.
یکی دیگر از مزیت هایی که در ماه های آینده منطقه ویژه اقتصادی پیام از آن برخوردار می شود، مسافری شدن فرودگاه پیام البرز است.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.