به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: هر ساله اوقاف و امور خیریه برنامه های متنوع فرهنگی را با عناوین خاصی اجرا می کند که در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی را اجرا می کند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با برنامه های متنوع که به اقتضای فضای ماه مبارک رمضان و جو معنوی حاکم بر این ماه در بقاع متبرکه شهرستان همراه است، اظهار داشت: در اجرای این طرح شاهد برپایی 5 خیمه معرفت در 5 بقعه شاخص امامزادگان محمد (ع)، حسن (ع)، طاهر (ع)، حیدر (ع) و عبدالله (ع) هستیم که در این خیمه ها غرفه های متعددی دایر می شود.
مهدیان با اشاره به اینکه در این غرفه ها کارشناسان دینی و فرهنگی مستقر هستند، افزود: غرفه های کودک، چندرسانه ای، پاسخ به شبهات دینی، مشاوره خانواده، گفتمان دینی، عرضه محصولات فرهنگی و خدمات رایگان پزشکی از جمله غرفه های موجود در این خیمه ها می باشد.
وی اظهار داشت: برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه شاخص، بیان سخنرانی و بیان احکام، قرائت ادعیه مشترک ماه و ادعیه خاص ماه مبارک، برنامه ویژه خانم ها، برنامه بزرگ جشن ضیافت الهی در امامزاده طاهر(ع) هر شب با حضور کارشناس کشوری با برگزاری مسابقات فرهنگی و اعتقادی از جمله برنامه های طرح ضیافت الهی در امامزادگان شاخص شهرستان است.
**جزءخوانی قرآن کریم در 4 امامزاده شاخص کرج
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: جزءخوانی قرآن کریم هر روز ساعت 4 بعد از ظهر در 4 امامزاده شاخص شهرستان شامل امامزادگان محمد (ع)، طاهر(ع)، حیدر(ع) و حسن (ع) برگزار می شود.
وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد و افزود: محفل انس ویژه با حضور نفر اول مسابقه بین المللی قرآن کریم، 'علیرضا رضایی' از افغانستان در ششم خرداد ماه درامامزاده حسن (ع) بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.
مهدیان، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم با حضور مفسرین و اجرای طرح حفظ قرآن کریم را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح در سال 91 تا کنون 150 نفر حافظ کل قرآن کریم در کرج داشته ایم، به علاوه بر اینکه حافظین جزء هم هنوز در حال حفظ کل هستند.
وی گفت: برگزاری ویژه برنامه 'مادر امت' ویژه وفات حضرت خدیجه (س) و برگزاری برنامه های تبلیغی و ترویجی وقف و راهنمایی مردم در جهت شناخت آسیب های روز جامعه از جمله مشکلات در تفسیر قرآن و بحث های علمی و پژوهشی برای دانشجویان و ترویج فرهنگی افطاری ساده که یکی از برنامه های خاص اوقاف است که روایات و سیره معصومین و تاکیدات رهبر بر ساده زیستی و افطاری ساده می باشد که در بقاع نهادینه می شود تااین فرهنگ ترویج شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج برگزاری ولادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت در بقاع شاخص، برپایی مراسم شب های قدر و احیاء این شب ها که در تمام امامزادگان به خصوص امامزادگان شاخص در این سه شب برنامه دارند، راهپیمایی روز قدس را از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی برشمرد.
وی همچنین به دیگر برنامه های اوقاف در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: در سال 97 بالغ بر 5 وقف در کرچ داشتیم و 4 وقف که در حوزه اننتفاعی و یک وقف منفتی برای درمان بیماران خاص بوده است.
در شهرستان کرج 20 بقعه متبرکه مستقر بوده و 700 موقوفه و 1500 رقبه متصرفی و 3500 رقبه غیرمتصرفی نیز مستقر هستند.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.