رئیس شوراهای اسلامی استان البرز از نبود مدیریت یکپارچه شهری به‌عنوان ضعف در قوانین یاد کرد و لزوم نگاه ویژه نمایندگان مجلس را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر ایزدبین امروز در جمع اعضای شوراهای استان البرز، نمایندگان مجلس و استاندار البرز، گفت: سازوکار شورا از دولت سازندگی آغاز و با پیگیری دولت اصلاحات با هدف رفع مشکلات شهری به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد اما متاسفانه امروزه این نهاد بیشتر تشریفاتی شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه شورا به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری کار می‌کند، بحث شورا گاهی با عنوان نارضایتی و گله‌مندی که عمدتا درست و بجاست، پیش می‌آید بنابراین این نهاد مردمی باید به صورت جدی حمایت شود.

ایزدبین به مشکلات اقتصادی و رکود ساخت و سازها، اشاره و حل مشکلات این استان را در جذب سرمایه‌‌گذاران بخش‌خصوصی دانست و اضافه کرد: عدم مدیریت یکپارچه شهری که لایحه آن در کمیسیون دولت در دست بررسی است به‌عنوان یکی از مشکلات مطرح است. این مورد بعد از بررسی در دولت برای تایید و تصویب به مجلس شورای اسلامی، ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: شرایط حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم شود و یکی ازتصمیم‌گیران اصلی شهر، شوراها هستند لذا لازم است یکپارچگی مدیریت شهری در آنها بوجود آید. در این ارتباط و با توجه به ضرورت آموزش اعضای شورا در بحث مدیریت شهری، مطرح شده که نه تنها اعضای شورا که مدیران در تمام سطوح ملزم به فراگیری این آموزش هستند.

ایزدبین با بیان اینکه حضور دو نفر از نمایندگان استان در دو کمیسیون مهم مجلس فرصت مناسبی برای البرز، محسوب می‌شود، افزود: بسیاری از مشکلات مدیریت یکپارچه خدمات شهری در قانون پیش بینی شده که لازم است در قوانین و مصوبات جدید به درستی دیده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.