وزیر بهداشت در سفر یک‌روزه به البرز در آیین افتتاح همزمان 764 پروژه‌ بهداشت و درمان استان شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشت و درمان که با حضور مقامات  استان البرز برگزار شد، گفت: همزمان با هفته سلامت 764 پروژه بهداشت و درمان در راستای ارتقاء خدمت به مردم و پیشگیری از بیماری به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر مهارت آموزی مدیران حوزه سلامت با اشاره به خدمات استان البرز اذعان داشت: با توجه به گردش مالی بالای حوزه سلامت، درصدد افزایش شاخص‌های سلامت هستیم و در این راستا خدمات بهداشت و درمان ارائه شده در البرز قابل ملاحظه است.

قاضی‌زاده هاشمی با ابراز خرسندی از ساخت و تجهیز بیمارستان مخصوص بانوان، گفت: ارائه خدمات بهداشتی با کادر پزشکی و پرسنل ویژه بانوان برای رفاه این قشر از جامعه از جمله اهدافی است که امیدواریم بتوانیم برای سایر استانها نیز فراهم کنیم.

بسترسازی البرز متناسب با تراکم جمعیت

استاندار البرز در این مراسم گفت: البرز، استانی نوپا و دارای تراکم جمعیت بالا است که هر روز نیز بر جمعیت مهاجران افزوده می شود از این رو تامین و افزایش سرانه‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه بیش از 700 هزار نفر در البرز حاشیه‌نشین هستند، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی استان، روند رو به رشد حاشیه‌نشینی محسوب می‌شود که این امر نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است.

وی افزود: البرز در بحث کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در طلاق و اعتیاد با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که امسال با اهتمام ویژه ای درصدد ساماندهی این امر برخواهیم آمد، البته در این توجه و مساعدت‌های ملی نیز حائز اهمیت است.

استاندار البرز با اشاره به روند ایجاد اشتغال در البرز خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای اشتغال تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد از این رو البرز فراتر از تعهدات خود مبنی بر ایجاد 33 هزار اشتغال اکنون موفق به ایجاد 53 هزار اشتغال شده است.

وی گفت: با جدیت ویژه ای درصدد تامین اعتبار بیمارستان های فردیس و شهدای کرج خواهیم بود ولی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار توجه ویژه در این بخش داریم.

افتتاح  همزمان پروژه ها در 5 شهر

وزیر بهداشت همزمان به صورت ویدئو کنفرانس 133 پروژه درمانی، 13 پروژه آموزشی، 601 پروژه بهداشتی، افتتاح ICU  بخش دیالیز، پایگاه اورژانس، مرکز‌ آموزش بهورزی و مهارت های بالینی، توسعه فضای آموزشی، خانه بهداشت و مرکز جامع خدمات سلامت، موسسه عالی تربیت مدیران نظام سلامت را در ‌شهرهای کرج ، جهرم، شهرکرد، بندرعباس و کیش را افتتاح کرد.

مرکز جامع زنان بیمارستان کمالی، دانشکده پزشکی، آزمایشگاه جامع، مرکز درمانی اطفال و تالاسمی و مرکز سی‌تی‌اسکن و آنژیوگرافی از جمله طرح‌هایی بود که امروز در کرج به بهره‌برداری ‌رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.