به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز سه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان افزود: هدف ما حفظ خانواده هایی است که در کنار بیماران زندگی می کنند و ما وظیفه داریم برای حفظ 95 درصد از مردم در مقابل آسیب های وارده با تمام توان از آنان حفاظت کنیم.
پالیزگیر تاکید کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و پاکسازی محلات آلوده از وجود فروشندگان مواد مخدر و داروهای روان گردان در سال 97 هم به صورت جدی ادامه خواهد داشت.
وی گفت: ما هیچ ملاحظه ای با افراد متخلف و قانون شکن نداریم و با آنان مبارزه خواهیم کرد.
پالیزگیر افزود: پلیس در سال جاری موفقیت های چشمگیری در شناسایی و کشف مواد مخدر و دستگیری بسیاری از سودا گران مرگ در بخش چهارباغ و مرکزی داشته است.
وی افزود: با کمک بسیج و سپاه بیش از 200 معتاد متجاهر که در سطح شهرستان شناسایی شدند، جمع آوری و به کمپ های مورد نظر سپرده شدند.
وی گفت: ادارات ورزش و جوانان، بهزیستی، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان، تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی در اجرای طرح های خود در خصوص مصوبات این شورا به درستی عمل کردند و تو قع و انتظار است سایر اعضا هم فعال تر در این خصوص وارد عمل شوند.
وی گفت: اداره آموزش و پرورش با برگزاری کلاس های مختلف برای بیش از 3 هزار معلم و 24 هزار دانش آموز دوره های راهنمایی و متوسطه هوشیاری لازم را به آنان داده و با خطرات جدی معضل مواد مخدر آشنا کرده و این کار بسیار بزرگی در حوزه فرهنگی است.
رییس شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ساوجبلاغ گفت: باید در سال پیش رو تلاش کنیم در مبحث آگاه سازی خانواده ها و تشویق معتادین به خود اظهاری ر سر لوحه کارمان قرار گیرد.
پالیزگیر افزود: راه خود اظهاری از راهکارهای عملی وکاهش آسیب اجتماعی اعتیاد است و همکاری دستگاه ها و نهادها برای آموزش و پیشگیری از آسیب اعتیاد ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه اگر کار مبارزه با مواد مخدر را به صورت هماهنگ انجام دهیم به نتایج بهتری دست خواهیم یافت، تصریح کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و تمامی اقشار جامعه را نسبت به این موضوع حساس کنیم تا کار پیشگیری از اعتیاد به شکل بهتری صورت گیرد.
فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه امسال 18 هزار بسته های بهداشتی، آموزشی به معتادان ارائه شده است، افزود: در شیلتر های تحت پوشش بهزیستی ساوجبلاغ یک وعده غذای گرم هم به افراد بیمار ارائه شد که حدود 11 هزار نفر را در برمی گیرد.
وی گفت: 11 مرکز میان اقامتی و یک مرکز ویژه زنان در خصوص نگهداری معتاد و درمان آنان در شهرستان فعال است که سالانه بیش از 4 هزار نفر از بیماران از خدمات این مراکز استفاده می کنند.
پالیزگیر اظهار داشت: برای اجرای طرح های بهزیستی 1 میلیارد و340 میلیون ریال هزینه شده است که این میزان کفاف اجرای همه برنامه ها را نمی دهد و باید سایر نهاد ها نیز به بهزیستی کمک و توجه بیشتری داشته باشند.
رماندهی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در این نشست با اهدا لوحی از تلاش فرماندار ساوجبلاغ قدردانی کرد.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.